Härnborg
nihao
Okej, tack för infonÄr 34mm för stort för 154cc?
![]()
Nej, det duger fint.
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![]()
Varifrån beställer man billigaste polini-cyllen? Billigaste jag har sett var för typ 3300kr från nån mindre känd hemsida. Helt sett alltså, med kolv och så.
2400 har ja sett den finns på
http://www.pjme.co.uk/acatalog/RS125.html
skit bra sida har beställt där ifrån o det är bra grejer.
det är en polina big bore 154 cc med kolv och allt..
det är 255 pund vilket är cirka 3450 kr ´men verkar ändå vara billigt nästa bättre att köpa det än ett effektrör...
Tror han syfta på att den är ännu känsligare...2911463De var billigare, om man inte ville köpa lagade orginalcylindrar förståss..
Egentligen var det vevstakslagret som orsakade det, losnade ngn bit, gick upp genom vevhusventilationen och pajade cylindern..
Utveckla vad en powerbox är enligt dig? Powerbox på 2taktare är annars ett expansionskärl på insuget som inte gör specielt mkt utom möjligen sänker soppa förbrukningen lite.2941955Köpt en powerbox annars. mkt enklare att instalera och höjjern effekten en hel del. bara å koppla in.
Det beror ju på jag har ju 38 mm på min 125.. men det sitter ju en 28 mm orginal på rs:en så kan tänka mig att det bli rätt bra med en 34 mm till 154 ccOkej, tack för infonÄr 34mm för stort för 154cc?
![]()
![]()
Jo, men det ska ju helst kompletteras med förgasare, avstämt avgassystem, kanske annat insug och öppet filter, så det blir ju lite pengar i slutändan..
Men är det inte så att den cylindern på pjme.co.uk kostar 299 £ inklusive VAT. Vad det nu står för. I så fall så blir det ju dyrare än geiwiz.
Här finns den som är billigast vad jag har sett: http://www.gearparts24.de/artikel-g...ini__Aprilia_RS_125__Rotax_122___123___d.html . Vet däremot inte om det är någon seriös sida.
Är inte de typ 125cc? det står inte 154cc på den..![]()
Det kan väl stämma rätt bra? Det är i så fall 32% effektökning om det är 28hk orginal. Och cylindervolymen är 23% större. Antar att portningen är mycket bättre då.
är det inte runt 30-32 hk i en aprilia? eller är det i dem äldre det är 28?![]()
jag kör med 34mm fögge och 180 i munstycke du funkar kanon![]()
![]()
Jag har 155-munstycke i min 34mm förgasare.. Märktes det stor effektmässig skillnad när du bytte från 28mm till 34mm?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |