Aprilia rs 250

Ea

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Honda Hornet 600
Nån som vet några sajter med tillbehör, reservdelar, trim, mm till Rs 250?
 

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Spånga
Hoj
KTM
Dessa säljer lite delar, trim har jag ingen koll på.

Staro racing
Sedan finns ipermotor.. men deras sida verkar stängd för stunden..

Hoppas det hjälper till.

/Anders



Ea skrev:
Nån som vet några sajter med tillbehör, reservdelar, trim, mm till Rs 250?
 

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Djursholm
Hoj
KTM 660 RALLY
Ea skrev:
Nån som vet några sajter med tillbehör, reservdelar, trim, mm till Rs 250?

Jo det finns grejer till RS-250, men det är ingen stor marknad så att hitta saker till din hoj hos en handlare o att det finns på hylla är mkt svårt.
Vad söker du mer specifikt?
Det finns en del "superstreetkit" i omlopp till din hoj= racepipor, tändbox, mm. De är nog billiga dessutom. Sen kan du ju välja att köpa moderna grejor såsom ARROWpipor-04 modellen för sisådär en 8000:- o preppa cylindrarna därefter för lika mkt. per styck.
Jaa dt klart det blir en jävla fjong i grejorna men e det värt det? ska du tävla?
Kom ihåg att det e en rätt så känslig motor från början oe börjar man greja med den så kommer det nog bli rätt många timmar i garaget.
/E
 

Cosmo

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Spånga
Hoj
KTM
Starol har en hel del på hyllan. Iaf under racesäsong. Det körs ju en del med dessa hojjar i SP250.
Så standardprylar hittar man ganska lätt. Åtminståne sånt som slits mycket av varje säsong.

/Anders

Ernst skrev:

Jo det finns grejer till RS-250, men det är ingen stor marknad så att hitta saker till din hoj hos en handlare o att det finns på hylla är mkt svårt.
Vad söker du mer specifikt?
Det finns en del "superstreetkit" i omlopp till din hoj= racepipor, tändbox, mm. De är nog billiga dessutom. Sen kan du ju välja att köpa moderna grejor såsom ARROWpipor-04 modellen för sisådär en 8000:- o preppa cylindrarna därefter för lika mkt. per styck.
Jaa dt klart det blir en jävla fjong i grejorna men e det värt det? ska du tävla?
Kom ihåg att det e en rätt så känslig motor från början oe börjar man greja med den så kommer det nog bli rätt många timmar i garaget.
/E
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Finns mycket info på www.apriliaforum.com om trim o.d.

Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.
 

Ea

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Honda Hornet 600
Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.[/QUOTE]


Hur kan man veta att avgasportarna e kassa innan skiten rasar helt..
Jag har en gammal sliten -95 med trimm dämpare lättade stakar samt några andra kolvar som visst skulle vara bättre än orginal. Men delar som typ fotpinne hållare, fotpinnar ,växelförare går att hitta biligare samt BRA service. (Ni ska ju inte tro att han har lagt skiten lr så) ... Oves Motor har jag beställt från nu och det é fan ett RÅN 2000:- för 1 fotpinnefäste med 1 pinne samt 1 växelförare. plus att det skulle ta en vecka att få skiten. VISST nu på lördag är vi inne på den 6 veckan. *Trött*
 

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Djursholm
Hoj
KTM 660 RALLY
Ea skrev:
Jag handlar delar från Starol Racing och får bra service och snabba leveranser. Nya avgasportarna beställde jag från Tyskland (omgjorda för att hålla bättre). K&K-Racing m.fl. har kraschkåpor och sådana tillbehör.


Hur kan man veta att avgasportarna e kassa innan skiten rasar helt..
Jag har en gammal sliten -95 med trimm dämpare lättade stakar samt några andra kolvar som visst skulle vara bättre än orginal. Men delar som typ fotpinne hållare, fotpinnar ,växelförare går att hitta biligare samt BRA service. (Ni ska ju inte tro att han har lagt skiten lr så) ... Oves Motor har jag beställt från nu och det é fan ett RÅN 2000:- för 1 fotpinnefäste med 1 pinne samt 1 växelförare. plus att det skulle ta en vecka att få skiten. VISST nu på lördag är vi inne på den 6 veckan. *Trött*[/QUOTE]
:fyllisar
Avgasportarna går inte att på förhand se om dom snart ska paja, men när dom gör det så ramlar en del av porten ner i cyl. o då blir det 10ggr så mkt meka o 5ggr dyrare än om den "bara" gått av o legat kvar i portfacket. det finns folk som tillverkar portar av annat mtrl än aprilias jävla slaggfjuppar! :mad: asså jag vet exempel på hojar som gått 50 mil!! ...pang trasig & 4000:- i repdelar+jobb.
så e du skraj kräng aset annars stek alla wannabes på R1or o annat piss när du e på banan o lajjar :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top