ILikeSpeed
Ny medlem
hej jag undrade om det är lätt att bara öppna avgasporten på min aprilia rs 125 2005, och hur skall man göra det?
Hur menar du nu? Ska du ta ur avgasporten, ska du låsa den i öppet läge eller vad ska du göra?
om du bara ska ta ur den så är det inte så svårt, jag vet inte hur många kåpor etc du måste ta bort men jag har en likadan motor som dig på min aprilia MX, och det är bara att lossa på 2 skruvar så tar du bort själva huset den sitter i, och sen är det bara att dra ut den ur cylindern. Om den inte har sotat fast, då kan det krävas lite våld.
OBS avgasporten är gjord i en väldig mjuk metall, så om du behöver använda våld så var försiktig!
edit: om du vill ha lite bilder så har jag det
http://www.ultimateparts.net/aprili...-Aprilia-Parts-and-Spares-Genuine-OEM&i=17915
Där har du en sprängskiss på avgasporten
Vilken del har du? har du blanking plate (nr 20) eller har du FP verisonen? (nr 4)
Om du har 4:an så borde du kunna låsa den i öppet läge med en vajer eller något. Men om du har nr 20 så vet jag inte hur du ska göra, kanske ta bort avgasporten (nr 19) helt och plugga igen det lilla hålet som bildas med en bult eller något
Ojoj nejnejnej!!!
Du ska inte låsa avgasporten högst upp kommer knappt bli körbar i på lägra varven!!
Sen har du stryp versionen så vet jag inte hur du tänkte att du skulle lyckas låsa i högsta läget avgasporten?
Och har du med vajer har du en solinoid som öppnar avgasporten den åt dig!
Om du tycker den går slött gör dessa åtgärder med avgasporten iaf! :
Fp version (vajer)
Ta lös och rengör avgasporten så den går lätt.
Hjälper inte det kolla om solenoiden funkar.
För att kolla det tar du ur cdi boxen sätter ena en sladd i den överst och i mitten på kabelstammen (alltså i honan på kabelstammen). Sen jordar du kabeln i någon bult eller liknande. När du jordar ska avgasporten åka upp.
Hoppas du för står annars på jag la ta fram mina paint skills
Har du bara en täckbricka så finns det inte mkt att göra än att hitta någon begagnad avgasport på t.ex Ebay.
//Ludvig
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |