Hallå! Var ut och körde min Aprilia Rs 125 idag igen som jag gör varje dag!
Men när jag hade kört ca 5-8 km så blev den plötsligt 100+ grader så jag stängde av den väntade ca 10 min och skiten var fortfarande så! Men jag startade den för dom brukar alltid bli lite kallare då så den blev ca 98 grader när jag for iväg en bit ca 500m och så blev den 110 grader stannade efter ca 100 meter och kollade på mätarn då steg den till över 120 grader
väntade ca 10 min igen så tempen blev 115 grader och får iväg 1-2km då låg den vid 100 grader sen lät jag den vila 1 timme och körde sedan hem blev då 95-96 grader!
Är det pumpen som lagt av eller någon termostat? finns det något typsikt fel på dom som brukar gå slut?![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
När jag börja köra med den i våras låg den alltid vid 70-75 grader men efter ett par veckor blev den att ligga på 80+ nu får 2 veckor sen bytte jag kolv + avgasventil och alla pakningar. den har varit runt 80-90 dom här varma dagarna nu när jag kört!
Jag har ett Gianelli avgasrör + 150 munstycke i den och ostrypt Möjligtvis att cdin är strypt. Och på runt 7000 får den ännu lite för mycket soppa! Och jag har kylarvatten i den tillräckligt och luftade den igår + fyllde på lite mer!
Någon som haft liknande problem på era ?
Och vad ska tämpen ligga på dom med en sån setup? / vad ligger era tempar på?![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Men far in imorgon och hör med en Mc verkstad här på Åland vad dom säger om det?
Borde väl vara pumpen eller termostaten! Isf någon som vet priser på det?
Tacksam för svar![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
Men när jag hade kört ca 5-8 km så blev den plötsligt 100+ grader så jag stängde av den väntade ca 10 min och skiten var fortfarande så! Men jag startade den för dom brukar alltid bli lite kallare då så den blev ca 98 grader när jag for iväg en bit ca 500m och så blev den 110 grader stannade efter ca 100 meter och kollade på mätarn då steg den till över 120 grader
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
Är det pumpen som lagt av eller någon termostat? finns det något typsikt fel på dom som brukar gå slut?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
När jag börja köra med den i våras låg den alltid vid 70-75 grader men efter ett par veckor blev den att ligga på 80+ nu får 2 veckor sen bytte jag kolv + avgasventil och alla pakningar. den har varit runt 80-90 dom här varma dagarna nu när jag kört!
Jag har ett Gianelli avgasrör + 150 munstycke i den och ostrypt Möjligtvis att cdin är strypt. Och på runt 7000 får den ännu lite för mycket soppa! Och jag har kylarvatten i den tillräckligt och luftade den igår + fyllde på lite mer!
Någon som haft liknande problem på era ?
Och vad ska tämpen ligga på dom med en sån setup? / vad ligger era tempar på?
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Men far in imorgon och hör med en Mc verkstad här på Åland vad dom säger om det?
Borde väl vara pumpen eller termostaten! Isf någon som vet priser på det?
Tacksam för svar
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)