Solid snake skrev:Vänta tills någon med rs orkar svara kanske?
DaWoos skrev:gör ju det.....
![]()
DaWoos skrev:Någon som skulle kunna skriva lite fakta om hur mkt "underhåll" den behöver..
Går den sönder ofta??
gärna hur många mil innan kolv byte m.m.
Svanen skrev:Kolven ska vell bytas runt 1200 mil, oljan kommer iaf jag att byta varje 100-150 mil. Samma med luftfiltret.
Det var vell ett par plastdrev i motorn som skulle bytas runt 1200 mil också.
Sköter du den så håller den!
Jag tr or att ser vice och kör sätt på verkar cykelns håll bar het, så svaret på sånna frå gor blir väl digt o lika.DaWoos skrev:Någon som skulle kunna skriva lite fakta om hur mkt "underhåll" den behöver..
Går den sönder ofta??
DaWoos skrev:Någon som skulle kunna skriva lite fakta om hur mkt "underhåll" den behöver..
Går den sönder ofta??
RS "Alex" skrev:Dom håller skit bra så länge man pillar på dem
kolv byte byt efter max 500 tror ja det är nog en billig investering om man gämför med ras som man kan få om man segar med att bytakanske mindre
![]()
AndersJohansson skrev:Man brukar göra så men enligt fabriken behöver man inte byta olja föränns efter 1200mil ( räknar inte med inkörningen)
Och kolven och plastdreven ska bytas senast vid 1600.
¨
Så det du säger är smart att lyda men den ska hålla om man gör som fabriken säger också..
http://homepage.ntlworld.com/shawn.wombwell1/125 service intervals.htm
H4 skrev:Aprilia rekommenderar kolvbyte efter cirka 16 000 km. Dock brukar vissa skära löjligt tidigt, detta beror säkerligen på att många kör lite för hårt, häller kanske i fel olja, många värmenyper också. Många bryr sig inte så mycket om sina 125r, man byter ju upp sig till större hoj förr eller senare.
Min har rullat felfritt 12 000 km. Prillan klarar nog mer än 16 000 km på samma kolv, men då går den nog sämre. Har sett annonser på Aprilior som gått ungefär 20 000 km utan kolv/cylinderbyte.
RS "Alex" skrev:Någon hade blivit så glad när han rullat över mållinjen så han tryckte in startknappen å fick ras i lådan![]()
H4 skrev:Vad är det här för plastdrev? DJM's plastdrev hade väl pajat har jag för mig?
RS "Alex" skrev:Pratade med starol....
AndersJohansson skrev:Starol racing =
Sarcastisca och allmänt snobbiga. Inte alls kul att prata med.
Särskillt Jonas som trodde sig vet allt och vara bäst.
Förstår om det är jobbigt med alla 125:a åkare som vill prata om sina Aprilor men han har ju trots allt valt jobbet...
Går den sönder ofta??
Padde skrev:Alla 2-takts hojar behöver mycket underhåll.
Den går isönder så ofta du inte har koll på något och byter det eller åtgärdar problemet i tide.
Du bör nog ha skruvat lite iaf för att kunna underhålla en 2-taktare rätt.
RS "Alex" skrev:stämmer nog rätt bra de![]()
![]()
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy