Aprilia rs mer kraft

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
ZzZzZ skrev:
Nu e det så att jag hade tänkt att trimma min aprilia men jag har ingen avgasport :huvet , jag har tagit bort strypningen i CDI:n och trottelstoppet. Hur kommer den att gå om man sätter på ett effektsystem utan att man har en avgasport och vad ska man ha för munstycke isåntfall?

puh tur att ja itne fick tag i en utan, har samma modell som dig, fast har silver sido kåper :) stackars dig :pannkyss

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
philsson skrev:
ursäckta men ser RS utblås verkligen ut såhär :3freak aja.. det funkar säkert.. men jag fattar inte varför de ska sitta dendär jängade skiten i mitten.

hehe utblåset är under avgasporten^^ det du ser är cylindern :banana

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
DaWoos skrev:
hehe utblåset är under avgasporten^^ det du ser är cylindern :banana
så dum är jag inte.. :7peta men jag hade nämligen inte sett ett avlångt utblås tidigare.

EDIT: klantig som jag är så trodde jag avgasporten var utblåset.. :rodnar såg kröken längre ner så fattade jag.. :näsblod

simpaan

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2008
Hoj
aprilia rs_03
Japp den går bra på höga varv men inte på låga.

Sähar ser det ut där avgasporten ska sitta men varför sitter det en bricka med packning över om den inte "täcker över" något?
http://www.bikepics.com/pictures/363851/

är det där inte översta delen på cyllen där topploket sitter på????:confused: det ser ut som det!!! avgasporten sitter längre ner på cylindern!!!!:)

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Hoj
Monster 696
är det där inte översta delen på cyllen där topploket sitter på????:confused: det ser ut som det!!! avgasporten sitter längre ner på cylindern!!!!:)

Jävla jon, fin bump! Denna tråden var aktiv för 3 år sen. Så jag tror trådskaparen har hittat svaret...

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Hej. När jag tog bort mitt avgasrör på aprilian så när man vänder på det och skakar och sånt så är det något som skrammlar i det är det någon strypning eller någe sånt som är löst? Och är enda sättet att få det fast eller ta bort det att kapa upp röret? :confused:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Hej. När jag tog bort mitt avgasrör på aprilian så när man vänder på det och skakar och sånt så är det något som skrammlar i det är det någon strypning eller någe sånt som är löst? Och är enda sättet att få det fast eller ta bort det att kapa upp röret? :confused:

jadu... är det något som är löst behöver du väl bara tippa lite lätt på röret för att det ska komma ut :tummenupp skulle tippa på grus.... men klart kan det vara något annat :rolleyes: nej det bör inte sitta något på insidan av röret så om du inte kan få ut det så tycker jag du ska kapat.. är inte mycket jobb och när du fixat det så kommer det ändå inte synas :)

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
jadu... är det något som är löst behöver du väl bara tippa lite lätt på röret för att det ska komma ut :tummenupp skulle tippa på grus.... men klart kan det vara något annat :rolleyes: nej det bör inte sitta något på insidan av röret så om du inte kan få ut det så tycker jag du ska kapat.. är inte mycket jobb och när du fixat det så kommer det ändå inte synas :)

Så mycket kan jag säga att det är inte grus! För det är någt större som är löst vet inte vad de är men ut kommer det inte och ibland fastnar det om man vänder det så om man knakar lite med handen så faller det ner igen!

Men för att få det fixat måste jag väl antagligen kapa upp röret men brukar de inte sitta en strypning/katalysator i röret? om de är den som är lös?

Blir väl kanske att köpa ett nytt rör också får se! men någon som vet om dom går bra med Athena rör? och om dom låter bra? Var effekten kommer ungefär och sånt?

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Vad är den där slangen till för som går ner i avgasröret? vad gör den för nytta? är det nån slags katalysator eller vad är det?

Sen bli det mera effekt om man kapar bort den där lilla rör biten som sticker ut ur avgasröret men inte leder någon stanns? går ut ca 10 cm från början av röret så har jag för mig att man brukar göra på moppar också?

EDIT: Sorry för dubbel post! men svara gärna på båda inläggen tack :tummenupp

XimprezaX

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
aprilia rs
Så mycket kan jag säga att det är inte grus! För det är någt större som är löst vet inte vad de är men ut kommer det inte och ibland fastnar det om man vänder det så om man knakar lite med handen så faller det ner igen!

Men för att få det fixat måste jag väl antagligen kapa upp röret men brukar de inte sitta en strypning/katalysator i röret? om de är den som är lös?

Blir väl kanske att köpa ett nytt rör också får se! men någon som vet om dom går bra med Athena rör? och om dom låter bra? Var effekten kommer ungefär och sånt?

i aprilia rs original avgasrören borde det finnas en rätt stor katalysator.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!