Aprilia rs (problem)

jimbo_90

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs-98
Jag har ett problem att min bensin lampa aldrig slocknar. Jag tankade i fullt men sen när jag skulle köra i väg igen så slocknar den aldrig. Vet nån hur man fixar det här eller.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
jimbo_90 skrev:
2368564 Jag har ett problem att min bensin lampa aldrig slocknar. Jag tankade i fullt men sen när jag skulle köra i väg igen så slocknar den aldrig. Vet nån hur man fixar det här eller.

Kanske finns på äldre modeler men är du säker det är bensin mätaren?

Om det det finns så har givaren låst sig. Lyft av tanken och plocka ut den.

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
jimbo_90 skrev:
2368747 ska jag sälja den bara för lampan lyser hela tiden puckhuvve

Ja, säg att det ärdåligt med soppa närdu säljer den :7peta eller knipsa av sladden så att lampan aldrig lyser :tummenupp

:tungan

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
jimbo_90 skrev:
2368747 ska jag sälja den bara för lampan lyser hela tiden puckhuvve

Orkar du inte lyfta på tankjäveln för att rätta till ett problem för att istället gnälla på ett forum som kommer lösa ditt problem så oerhört mycket så kanske du ska köpa en annat fordon som man behöver skruva mindre med.

Här är ett förslag:

C9700002.jpg

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bärgren skrev:
2368768 Orkar du inte lyfta på tankjäveln för att rätta till ett problem för att istället gnälla på ett forum som kommer lösa ditt problem så oerhört mycket så kanske du ska köpa en annat fordon som man behöver skruva mindre med.

Här är ett förslag:

C9700002.jpg

Du är så tuff och cool. Jag önskar att jag kunde vara lika dryg som du så att jag hade kunnat ge mig själv en örfil.

För att svara på frågan så hade jag samma problem på min RS och det var fel på givaren.

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
H4 skrev:
2368796 Du är så tuff och cool. Jag önskar att jag kunde vara lika dryg som du så att jag hade kunnat ge mig själv en örfil.

För att svara på frågan så hade jag samma problem på min RS och det var fel på givaren.

Tänk om alla resonera som trådskaparn att istället för att lösa problemet så kan man gnälla. Vad skulle vi få ut av det?

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Bärgren skrev:
2368816 Tänk om alla resonera som trådskaparn att istället för att lösa problemet så kan man gnälla. Vad skulle vi få ut av det?

Grabben frågade om det fanns ett smidigare sätt? Sen tycker jag att det är fel att skriva på det sättet som du skrev.

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
det är nu man ska komma in med en :corn för dem som inte vet

pga att denna diskution kommer urarta i en lång och tråkig diskution mellan dessa två personer, som inte kommer hjälpa trådskparen ett skit,

Det är inte så jobbigt att lyfta på tanken som det låter ;) det jobbiga är nog att tömma den på bensin

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Rift skrev:
2368835 det är nu man ska komma in med en :corn för dem som inte vet

pga att denna diskution kommer urarta i en lång och tråkig diskution mellan dessa två personer, som inte kommer hjälpa trådskparen ett skit,

Det är inte så jobbigt att lyfta på tanken som det låter ;) det jobbiga är nog att tömma den på bensin

Behöver man tömma tanken på bensin för att lyfta den?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Rift skrev:
2368835 det är nu man ska komma in med en :corn för dem som inte vet

Hmm, öppna bensinkranen och låt det rinna :fattartil

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
åååhhhhh... snälla ge mig popcorn och en läsk.

Du har inte tänkt på att han inte syftade på att lyfta tanken? Han kanske istället syftade på att om man plockar ur givaren rinner bensinen ut genom hålet. :näsblod :tummenupp

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska