Har en Rs-01. Helt urpluggad, Arrow rör och öppet luftfilter.![]()
Testa hur fort den gick, 130-140 på mätarn.
Har sedan läst hur fort den ska gå, typ 170, så vad är felet?
Bestyckning? Kör med 120 för tillfället som munstycke.
Tycker det verkar konstigt, för den går klockrent, dör inte eller så på gaspådrag.![]()
PS har 28MM Dell'orto.
Har en Rs-01. Helt urpluggad, Arrow rör och öppet luftfilter.![]()
Testa hur fort den gick, 130-140 på mätarn.
Har sedan läst hur fort den ska gå, typ 170, så vad är felet?
Bestyckning? Kör med 120 för tillfället som munstycke.
Tycker det verkar konstigt, för den går klockrent, dör inte eller så på gaspådrag.![]()
PS har 28MM Dell'orto.
smacka på 32mm förgasaren som sitter på många andra rs också, varför har inte alla rs 32mm förgasare?![]()
För övrigt går en RS med öppet luftfilter skit.
de är väl för typ miljö grejjs strypning eller nåt sånt skulle ja tro..
ett tips på med större munstycke 120 är på tok för litet![]()
Du är speciell.2957639Jag kör med 310![]()
120 är på tok för litet munstycke, runt 130 bör du ha med enbart avgasporten ikopplad. Med öppet filter och rör minst 10 storlekar till.
Har du kollat stiftet på länge?
För övrigt går en RS med öppet luftfilter skit.
Jo, jag har kollat stiftet och det ser fint ut lagom färgat. Min fassa har en Mc-verkstad så han vet lite iaf. Sugen på att köpa ett Polini 165cc och 34mm fögge, men undrar om det ger så jävla mycket som alla säger, kostar helt enkelt rätt mycket ranks. Hojjen ska nog bänkas nu snart, så då kan man ju fixa med bestyckning osv. Har kollat efter strypningar men hittar inget mer :S
Cylindern på den kommer från en Rotax gokart och killen som hade den innan hade lagt en "Platta" mellan blocket och cyllen, så kan det va så att kompretionen (Stavning) felar?
Jag kör med 310![]()
Jo, jag har kollat stiftet och det ser fint ut lagom färgat. Min fassa har en Mc-verkstad så han vet lite iaf. Sugen på att köpa ett Polini 165cc och 34mm fögge, men undrar om det ger så jävla mycket som alla säger, kostar helt enkelt rätt mycket ranks. Hojjen ska nog bänkas nu snart, så då kan man ju fixa med bestyckning osv. Har kollat efter strypningar men hittar inget mer :S
Cylindern på den kommer från en Rotax gokart och killen som hade den innan hade lagt en "Platta" mellan blocket och cyllen, så kan det va så att kompretionen (Stavning) felar?
Vart har du fått den informationen ifrån?
DP skrev:Plocka av det och montera tillbaka orginal "air-box" så ska du se att du får fason på bitarna, jag har pulat med dessa hojar i snart 5 år och har fortfarande inte sett en enda FP eller 11Kw RS 125'a som lirat med ett öppet filter, sure har ett par Polini kittade hojar som fått till det med öppet filter men även dom verkar funka bäst med orginal "air-box". CDI Boxen med eller utan klippt brygga är anpassad för ett visst motstånd i luftflödet och det spelar nästan ingen roll hur mycket du lirar med munstycken & öppet filter det är i princip omöjligt att få ett användbart register från start till varvstopp, sure alla RS är dukitigt slöa under 5K men med klippt brygga i CDI (detta gäller BARA FP hojar), 130-135 i huvudmunstycke och ett rent orginal filter i orginal "air-box" så kan dom går riktigt bra men som sagt "hålet" runt 5K är välkänt och något man får leva med men vem kör under 5K????
Citerar DP
Jag som formulerade mig fel, förlåtJo, kanske går något sämre men tror inte dem går "skit"
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |