Aprilia RS... varför bara 9000 rpm?

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
min aprilia rs varvar bara upp till 9000 rpm...sen känns det som att ett varvningskydd går till för det tar bara tvärstopp. Jag har kopplat in den variabla avgasporten, och kollat throttle stop, men kunde inte hitta någon. SNÄLLA HJÄLP MIG! VA ÄR DET FÖR FEL?!

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Det är ju en 97:a.. har inte den strypningar i avgassystemet och insuget??

annars låter det som den variabla avgasporten :confused:

vad toppar den nu då?

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
kajlyl skrev:
Det är ju en 97:a.. har inte den strypningar i avgassystemet och insuget??

annars låter det som den variabla avgasporten :confused:

vad toppar den nu då?

den variabla porten var från kopplad...men ja har kopplat in den.. men det varavar bara till 9000. ska man ställa in den lr nått?
har inte kollat avgasröret lr insuget. den toppar ca 120.. :mad:

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
AtlantiZ skrev:
Min varvar 8000 när ja kör 120, o den är inte ens inkörd riktigt än.
Så det verkar ju som den e strypt

jo den är strypt... tror ja har hittat det... varvtalbegränsare..
så den ska kopplas väck...det e lite krångel men vafan..man vill ju inte köra strypt :p

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Min varvade också bara till 9000rpm och toppade ganska precis 120.. Bytte stiftet sen funkade de fint =)

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Edholm skrev:
Min varvade också bara till 9000rpm och toppade ganska precis 120.. Bytte stiftet sen funkade de fint =)

okej..det var ju en enkel lösning... får prova det...o se ifall det funkar..

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
Myzze skrev:
den variabla porten var från kopplad...men ja har kopplat in den.. men det varavar bara till 9000. ska man ställa in den lr nått?
har inte kollat avgasröret lr insuget. den toppar ca 120.. :mad:

Jag bugar :bow :bow :bow Aprilia :bow :bow

Jag har drömmar själv om en i framtiden.

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
kajlyl skrev:
120... det gör min i 3:an :p

låter nästan som den e på 15hk!?

hehe....najs.. jo den är ju bara på 15 hk...men det ska ja nog ordna :D

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Jag har samma problem med min rs -98 ., du måste byta cdi box ., det är den cdi boxen som sitter på 80km/h versionen., byt den till den vanliga 11kw boxen :tummenupp

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Homsen skrev:
Jag har samma problem med min rs -98 ., du måste byta cdi box ., det är den cdi boxen som sitter på 80km/h versionen., byt den till den vanliga 11kw boxen :tummenupp

men jag hittar inte någon cdi-box :( den ska väl sitta där bak under passagerar sadeln? men där sitter 2 st boxar men inte någon cdi-box. och isf om ja behöver byta...vad kostar en sådan box? o var kan man köpa det?

Olle

....................
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nissan Cherry Turbo -85
Myzze skrev:
men jag hittar inte någon cdi-box :( den ska väl sitta där bak under passagerar sadeln? men där sitter 2 st boxar men inte någon cdi-box. och isf om ja behöver byta...vad kostar en sådan box? o var kan man köpa det?

har för mig att detta ämne har varit uppe ett antal ggr tidigare, och att det går att mecka lite med cdi:n så att den blir ostrypt... sök!!

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Olle skrev:
har för mig att detta ämne har varit uppe ett antal ggr tidigare, och att det går att mecka lite med cdi:n så att den blir ostrypt... sök!!

det går inte att mecka med 8kw cdi:n... bara med 11kw... :(

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!