Aprilia RS... varför bara 9000 rpm?

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
drar ju era rs på 3an och den är så snygg så snygg :kär :slicka
hur långt har rs:en din gått???
bara synd på dom smala däcken :(

Homsen

Gillar ha kul på 2 hjul
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
cbr 600rr, kawa 500, husa 650
Ja jobbar på de., å du kommm hiiiit då så ska vi "rejsa"!! :tummenupp

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
Hammet skrev:
drar ju era rs på 3an och den är så snygg så snygg :kär :slicka
hur långt har rs:en din gått???
bara synd på dom smala däcken :(

tror nog inte att en rgf drar en rs... min har gått 2000 ganska precis... smala däck? rs har bredare än rgf...rgf har 140 bak...o rs har 150...

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Myzze skrev:
tror nog inte att en rgf drar en rs... min har gått 2000 ganska precis... smala däck? rs har bredare än rgf...rgf har 140 bak...o rs har 150...

ska jag berätta en hemlighet för er... GP hojarna har typ 120 - 130 bak.. :fakta dvs. dessto smalare dessto snabbare.. :tummenupp

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Letar
som tidigare nämts så går det väl inte att pilla på cdi:n förns på 98 modellen och uppåt?
men någon sort av strypning finns det garanterat! surfa in på aprila.com o se om du hittar nått! annars finns det massor av olika aprilia sidor där man kan gå in o fråga på forumen! där brukar det oftast finnas folk som kan!

(saknar redan min RS)

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Yamaha TZR 125 -91 utan kåpor o målad grön. :) pga den har varit stulen o dom kunde faaaan inte lackera bra iaf :/
EBS skrev:
ska jag berätta en hemlighet för er... GP hojarna har typ 120 - 130 bak.. :fakta dvs. dessto smalare dessto snabbare.. :tummenupp

mmm... kanske på GP hojjarna, men ja har inte en GP...så ja har 150 på min :p

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
jag menar att det är smala däck på rg:n :fakta och det är 120 orginal på rgn, jag har ett 130........

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Hammet skrev:
jag menar att det är smala däck på rg:n :fakta och det är 120 orginal på rgn, jag har ett 130........

jaha...okej :D

Myzze

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
Cagiva_Mito skrev:
150-däck e väl lite för mycke egentligen....skulle nog gå snabbare på ett 140 iaf.... :fakta

men det e snyggare :D

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Det kan mycket väl vara avgasporten som inte löper fint, utan fastnat. Så va det på min förut. Så ta isär den o rengör om du inte hittar några strypningar. MVH

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tzr91 skrev:
Det kan mycket väl vara avgasporten som inte löper fint, utan fastnat. Så va det på min förut. Så ta isär den o rengör om du inte hittar några strypningar. MVH

suttit och läst tråden från -03 nu, tänkte hjälpa han men de va fan några år sent.... "trådlyft varning va det här"

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!