aprilia rs125 bluddrar mellan 5500-6000rpm trots avstrypt cdi

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Tjenare jag har vissa problem med min aprilia rs. Det är så här att den bludrar och tappar orket hel när man kommer upp i runt 5500rpm till 6000. Och jag var helt säker på att det var cdi boxen som var strypt men när jag skruvade av den och kollade idag så var brygan redan avknipsad.

Vad kan vara fel? jag har 130 i huvudmunstycke och det är en 03a köpt i sverige.

//isse

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
130 i munstycke är ju helt ok...
och ifall bryggan är klippt i cdi-boxen så skall du endå inte märka det vid 5,5 och 6k rpm, bryggan påverkar bara mellan 4,5 och 5,5k rpm...

skumpt, har du konstant öppen avgasport??:va

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Samma problem här med, och meningen var att jag skulle höja nålen för att lösa det. Synd bara att den var maximalt höjd.. Och att sänka gjorde den ostartbar.:tummenupp

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Hoj
Husaberg fs650-04
Nu har det skett konstigare saker.. När jag körde hem från träningen idag så börja den gå riktigt dåligt och bluddra oavsett varv och när jag kom hem så brann det i avgassystemet och det glödde inne i det. Precis samma sak som händer om man kör med choken i. Har kollat så att choken löper fritt och att det inte är fel på wiren, kan det vara nån kanal som satt igen sig tro? :va
annars funderar jag på om det kan spöka med den justerbara oljeblandningen typ att den skulle ha skruvat upp sig är det möjligt? har inte meckat så mkt med den än så jag vet så gott osm inget om den än :confused:

//isse

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
isse_rs125 skrev:
2366712 Nu har det skett konstigare saker.. När jag körde hem från träningen idag så börja den gå riktigt dåligt och bluddra oavsett varv och när jag kom hem så brann det i avgassystemet och det glödde inne i det. Precis samma sak som händer om man kör med choken i. Har kollat så att choken löper fritt och att det inte är fel på wiren, kan det vara nån kanal som satt igen sig tro? :va
annars funderar jag på om det kan spöka med den justerbara oljeblandningen typ att den skulle ha skruvat upp sig är det möjligt? har inte meckat så mkt med den än så jag vet så gott osm inget om den än :confused:

//isse

Är det en ny RS? Min RS höll på så där ifall man inte varva ur den ibland. Tror att stiftet blev blött, den antände inte all soppa och det small ur avgasröret. Kolla stiftet.

Kan tillägga att vid lite gas så stod det ca 2 dm långa flammor ur ljuddämparen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024