Aprilia RS125 dör av sig själv

Moe125

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
växjö
Hoj
02, aprilia 125
Den kmr alltid igång när den har fått stå ett tag men jag vågar inte använda den för den dör om jag gör ngt litet misstag, och sen får jag itne igång den igen på ungeför 30 - 45 min. så kan jag ju inte ha de förståss... misstaget jag gjorde för 10 min sedan utanför huset va att jag stannade och den började puttra segare å segare på tomgången, ovanligt segt så jag trodde den skulle dö. och då tog jag i choken för att ge den mer bensin och ändå dog den, sen fick jag itne igång den sen. och den blurrade inte heller, precis som om den fick för mycket bensin, men kan de ändå va att den fick för mkt ?

behöver verkligen hjälp:rolleyes: :confused:
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Låt som att den är tokfel inställd, då antingen som Mr Helmut säger, igensatt luftfilter, eller att någon fipplat med luft/bränsle... och den surar igen till slut på tomgång.
 

Moe125

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
växjö
Hoj
02, aprilia 125
luftfiltret är så rent så. men däremot så hade jag en kille som meckar mkt med motorcyklar, och han fixade ltie med bensinintaget osv för att den skulle starta lättare och att man kan gasa rejält. för innan så dog den om jag gasade för mkt. men de är nog så att den itne är helt rätt fotfarande då... ngt annat de kan bero på ?

Tack för svaren:)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top