Aprilia RS125 - Diverse delar köpes!

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Hej.

I höstas kraschade en av mina nära vänner ganska oturligt med en kompis RS125a, nämnas bör även att hojen var oförsäkrad vid tillfället (vilket min vän var ovetande om). Så det hela slutade med att han fick ta ett lån och köpa loss hojen för att sedan fixa upp den i acceptabelt skick och sälja bort.

Så nu undrar jag, finns det någon här som har eller kan tipsa om någon som kan sälja lite diverse delar? Att köpa nytt skulle bli riktigt överdjävligt dyrt, och han skulle gärna inte göra det eftersom han redan är skuldsatt...
Exempelvis en ny bakfälg skulle kosta ungefär 5000kr... (Vi bor på Åland...)

Så, det som behövs är följande:
-Komplett bakfälg. (fälg+skiva)
-Toppkåpa (framför hast. mätaren) och själva "ramen" som håller upp den.
-Bakkåpa (plasten mellan pass. sitsen och baklyset.)

Skulle vara mycket tacksam om någon hade något att sälja eller kunde tipsa om någon som har att sälja...

MVH Petter

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
cRoC, det skulle vara otroligt snällt... Hör av dig om du hittar något!

Ingen annan?

MVH Petter

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Tror jag har kutsen! ...bakkåpan alltså...lyse kan finnas, men är nog svårare o hitta!
färgen är GP-1 om det gör nån skillnad!

Hur har du tänkt dig frakt isf, bor i helsingborg/skåne

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
kajlyl skrev:
Tror jag har kutsen! ...bakkåpan alltså...lyse kan finnas, men är nog svårare o hitta!
färgen är GP-1 om det gör nån skillnad!

Hur har du tänkt dig frakt isf, bor i helsingborg/skåne

GP-1, vilken färg är det? Den är svart-röd iaf, vet inte vad det heter... :) Iofs så spelar det nog inte så stor roll, han vill bara ha ihop den billigast möjligt...

Vad hade du tänkt dig för pris för den då? Frakt borde väl inte vara något stort bekymmer. PF eller förskott (du är ju Sporthoj.com:are!, då litar jag på dig...) och skicka paketet till exempelvis min syster som bor i Uppsala.

Skulle du kunna PMa mig ditt mobilnr. så vidarebefordrar jag det till min kompis så att han kan ringa upp dig för vidare funderingar.

cRoC skrev:
Hittat topkåpa och staget till en RS -99. Det är en MC-skrot. Tel nr: 0499-10052

Tack så hemskt mycket! Jag har vidarebefordrat nummret till min kompis, så vi får se hur det går.

Tack alla vänliga! :Bugar :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Färgen på topkåpan är förresten silver, vet ej skick och pris, men de är rätt billiga :tummenupp

SpeedAbuser

#69 125STD (-03)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Jag har en billig toppkåpa i glasfiber som passar RS125 årsm '99 och nyare.
Men det är en bit racing...inget uttag för lyse alltså.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
petterekman skrev:
GP-1, vilken färg är det? Den är svart-röd iaf, vet inte vad det heter... :) Iofs så spelar det nog inte så stor roll, han vill bara ha ihop den billigast möjligt...

Vad hade du tänkt dig för pris för den då? Frakt borde väl inte vara något stort bekymmer. PF eller förskott (du är ju Sporthoj.com:are!, då litar jag på dig...) och skicka paketet till exempelvis min syster som bor i Uppsala.

Skulle du kunna PMa mig ditt mobilnr. så vidarebefordrar jag det till min kompis så att han kan ringa upp dig för vidare funderingar.

Tack så hemskt mycket! Jag har vidarebefordrat nummret till min kompis, så vi får se hur det går.

Tack alla vänliga! :Bugar :tummenupp
07035049001

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...