Aprilia Rs250 CF-edition

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Bellissimo!!
 

Evoo

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Tullinge (Sthlm)
Hoj
Aprilia Rs125 05´
Coolt !

Vad kostade tanken från Sjöberg racing ??

12k men då e den inte klarlackad lr nått sånt, så + klarlack (perfction 2komp båt ferrnissa) runt 1k för 1liter o lite förtunning! så de hela sluta på drygt 13k.
Men swecomposite skulle ta 20k för samma arbete så jag ser det som ett kap! :p


Vet inte riktigt skulle gissa runt en 110-115kg... Vågar inte säga nått riktigt bestämt ännu då jag inte har nå papper på de... Men jag tror de e en rätt bra gissning!

Jadå, han har bytt ut blinkersarna och lyset bak. Mer har han inte gjort. Jag vet inte hur långt den har gått.
Varför ska jag det? ;)

Oki coolt! Nee ska nog inte göra så mkt mer med den! Den ser ju grymt bra ut... Men om han vill ha lite kolfiber(gäller er andra oxå!) Så kan ja fixa de,...

Ja du varför ska du de :p kanske för att de inte stämmer o de vet du :tungan

Jättefin!

Vad har du gjort åt motorn? Några roliga saker innanför kåporna utöver Jolly-piporna?

Tyvärr inget speciellt just nu! Men det är beställt Dave coper toppar från the UK och Dave coper avgasportar som tydligen ska ge en liten effekt ökning!
Har bytt ut kopplingen från orginalet till nått som heter Barnett high performence clutch! Har även pratat med Starol racing om titan vevar o smidda kolvar!
Men de får bli till nästa säsong om plastkortet inte brunnit upp till dess!
För jag har lite på g inom fjädrings vägen oxå från öhlins!

Ruggigt fin har den blivit! :tummenupp

Har du kvar min mail får du gärna skicka ett par lite mer högupplösta bilder på den :)

har tyvärr inte de! men du kan väll skicka iväg din mail i ett pm så kontaktar jag dig senare!


Kul att du gillar den!
 
Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

Vet inte riktigt skulle gissa runt en 110-115kg... Vågar inte säga nått riktigt bestämt ännu då jag inte har nå papper på de... Men jag tror de e en rätt bra gissning!

Oki coolt! Nee ska nog inte göra så mkt mer med den! Den ser ju grymt bra ut... Men om han vill ha lite kolfiber(gäller er andra oxå!) Så kan ja fixa de,...

Ja du varför ska du de :p kanske för att de inte stämmer o de vet du :tungan

Fyfan, det var inte många kilo det inte.
Jag hör av mig angående kolfiber när jag har rånat en bank, vad sägs om det? ;)
Det stämmer visst, jag har inte blivit dragen av nån rs 125 :fakta
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
12k men då e den inte klarlackad lr nått sånt, så + klarlack (perfction 2komp båt ferrnissa) runt 1k för 1liter o lite förtunning! så de hela sluta på drygt 13k.
Men swecomposite skulle ta 20k för samma arbete så jag ser det som ett kap! :p

Är det inte billigare att själv banta 2.4kg?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Trevligt att se! :tummenupp Nu när du lagt ner så mycket jobb på kosmetika, så byt i alla fall avgasportarna till något driftsäkrare så behöver du inte oroa dig hela tiden för att de ska rasa in i cylindrarna :)

Man kan med fördel byta till andra förgasare och koppla bort luftslangarna. De fyller visserligen en funktion när de fungerar, men det går att få ett väl fungerande system utan. Står en hel del om det på apriliaforum under rs250-delen. Topparna är inte optimala original, så där kan man göra en del vinster genom att köpa eller tillverka annat. Vill man vara värst, så går det att investera i "bigbore"-kit, men det resulterar nästan ovillkorligen i vevparti-ras efter ett tag (bra för racing mot 400cc dieslar, men knappast för gata).
 

Evoo

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Tullinge (Sthlm)
Hoj
Aprilia Rs125 05´
Är det inte billigare att själv banta 2.4kg?

Jo för fan, men de e inte lika coolt!

Trevligt att se! :tummenupp Nu när du lagt ner så mycket jobb på kosmetika, så byt i alla fall avgasportarna till något driftsäkrare så behöver du inte oroa dig hela tiden för att de ska rasa in i cylindrarna :)

Man kan med fördel byta till andra förgasare och koppla bort luftslangarna. De fyller visserligen en funktion när de fungerar, men det går att få ett väl fungerande system utan. Står en hel del om det på apriliaforum under rs250-delen. Topparna är inte optimala original, så där kan man göra en del vinster genom att köpa eller tillverka annat. Vill man vara värst, så går det att investera i "bigbore"-kit, men det resulterar nästan ovillkorligen i vevparti-ras efter ett tag (bra för racing mot 400cc dieslar, men knappast för gata).

m just därför jag ska byta ut avgasportarna till dem från Dave coper, asså jag vill inte plocka ut varenda häst ur den som går jag vill bara förbättra motorn på dem punkter där jag vet att den brister...

Fyfan, det var inte många kilo det inte.
Jag hör av mig angående kolfiber när jag har rånat en bank, vad sägs om det? ;)
Det stämmer visst, jag har inte blivit dragen av nån rs 125 :fakta

Gör de :p
Fan så du menar att jag sålt min fina båge till en som inte vågar gasa, :va doh
 
Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top