ZpiX
"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Som jag skrev om tidigare så har det varit div. reparationer på RS'en. Nu är allt tillbakaskruvat och hon startar fint.
Dock "tvekar" hon när man drar iväg på ettan, mellan 3-7000rpm så "pruttar" hon bara sakta uppåt. Men tvingar man upp henne över 7-8-9000rpm första gången så är det drag så det räcker och blir över, även om man sedan släpper ner lite under 7000rpm och sedan gasar upp igen. Det blev lite bättre när temperaturen kommit upp mer (vad ligger arbetstemperaturen på på RS'en?). Stannar man till och låter varven gå ner (typ, stanna vid korsning) så måste man igen arbeta sig upp genom varvtalen innan man får bra respons.
Kan det vara avgasportarna som felar? Har tittat lite snabbt i servicehandboken för inställning och trodde att jag lite grovt hade ställt in dem. Hur pass noga är det med inställningarna? Kan man kontrollera dem på något sätt? När ska dom börja öppna?
(Har inte servicehandboken framför mig så jag ber om ursäkt om svaret till dessa frågor finns däri)
Dock "tvekar" hon när man drar iväg på ettan, mellan 3-7000rpm så "pruttar" hon bara sakta uppåt. Men tvingar man upp henne över 7-8-9000rpm första gången så är det drag så det räcker och blir över, även om man sedan släpper ner lite under 7000rpm och sedan gasar upp igen. Det blev lite bättre när temperaturen kommit upp mer (vad ligger arbetstemperaturen på på RS'en?). Stannar man till och låter varven gå ner (typ, stanna vid korsning) så måste man igen arbeta sig upp genom varvtalen innan man får bra respons.
Kan det vara avgasportarna som felar? Har tittat lite snabbt i servicehandboken för inställning och trodde att jag lite grovt hade ställt in dem. Hur pass noga är det med inställningarna? Kan man kontrollera dem på något sätt? När ska dom börja öppna?
(Har inte servicehandboken framför mig så jag ber om ursäkt om svaret till dessa frågor finns däri)