en.. pendlarhoj?
verkligen nåt helt annat från den supersport dräpare jag hade förväntat mig iallafall..
Euro 5 dödade supersport.
en.. pendlarhoj?
verkligen nåt helt annat från den supersport dräpare jag hade förväntat mig iallafall..
Undra om de har fått direktiv av aprilia att inte jämföra med det orangea laget. Luktar reklamfilm om den recensionen...
Undra om de har fått direktiv av aprilia att inte jämföra med det orangea laget. Luktar reklamfilm om den recensionen...
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Ktm Duke 890RVad har KTM för hoj som ligger i samma segment...?
Ktm Duke 890R
-samma pris
-paralelltwin
-relativt upprätt körställning
-samma vikt
-massa elektronik och quick shifter/blipper.
-justerbar fjädring och vettiga bromsar.
Det som skiljer är 20hk.
I videon jämförs den med mt-07 trots att mt-09 kostar mindre än apan.
Är inte meningen att denna ska hamna i kategorin Ninja 650, cbr 650 etc? Inte lika extrem körställning, billig att försäkra, glädje för mindre pengar? Fast 660 har lite mer teknik och komponenter, så den lär inte vara så billig.
Aprilia är ju aprilia, de vill såklart inte bygga en Svensson-hoj när de har racing i generna
Så kan man tänka, och det är precis vad aprilia vill att man ska tänka. För då blir den bäst i klassen.Nej. Den jämförs med Ninja, CBR, Ducati SS.
Jämförelsen börjar vid 9:30 ish....
Mt-07 var nog med en kort sekvens ifråga om volym/effekt
890R passar mer att jämföra med en gammal Streetfighter 848. Nästan samma volym, körställning, skiljer 12hk, osv..
Så kan man tänka, och det är precis vad aprilia vill att man ska tänka. För då blir den bäst i klassen.
Personligen så jämför jag hellre med hojjar som kostar lika mycket. I mina ögon är den mer lik mt-09 och 890r än en 40k billigare 650 från Japan.
Jag har testat 890r på bana. Ducce ss är en annan prisklass. Men en monster 821 ligger ganska nära...Kört 890R och Ducati SS? Genuin fråga. Det är inte ens nära oaktat prislappen.
Motobob är ett bra exempel på en framgångsrik youtuber som tillverkarna älskar. Har blir inbjuden på pressträffar och provkörningar och producerar snabbt och snyggt "content" helt baserat på tillverkarens uppgifter, för sina > 100000 följare.Undra om de har fått direktiv av aprilia att inte jämföra med det orangea laget. Luktar reklamfilm om den recensionen...
Jag har testat 890r på bana. Ducce ss är en annan prisklass. Men en monster 821 ligger ganska nära...
Men det återstår väll att se vad priset landar på. Jag tycker att den saknar effekt för att kosta 120k som aprilia har som riktpris.
Det ska bli intressant att se en ärlig recension av någon som vågar säga vad de tycker istället för att läsa manus från tillverkaren.
Körställningen är upprätt men sportig på båda. Precis som hojjarna i 650-klassen. Kåpa eller ej...Nu var det mer körställning etc jag tänkte på. Annars kan man ju kasta in exvis Adventure R eller V-storm om du nu bara jämför prislappen k
Ktm Duke 890R
-samma pris
-paralelltwin
-relativt upprätt körställning
-samma vikt
-massa elektronik och quick shifter/blipper.
-justerbar fjädring och vettiga bromsar.
Det som skiljer är 20hk.
I videon jämförs den med mt-07 trots att mt-09 kostar mindre än apan.
Tycker inte det är en bra jämförelse.
Den ena är en nakenhoj med rejäl potential för busåka.
Den andra är en hoj med kåpor som är mer lämpad för folk som vill smaka på lite sporthoj utan att köpa en R6 eller liknande.
Tror att denna hojen kommer sälja bra, jag är är själv ung och bor i stan så en renodlad sexhundra är inte ett alternativ för mig, men om försäkringen blir någorlunda schysst på denna så är jag tveklöst spekulant.
Och det är ju trots allt en Aprilia, vilket i sig är värt en del.
Att enbart jämföra hojar baserat på deras pris blir bara tramsigt, ska vi dra in glidare i samma prisklass i matchen också eller?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|