Aprilia Rsv Mille seg på toppen....

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Tjenare!

Har en Aprilia Rsv Mille R'02 med lite lull-lull såsom eprom,PCIII och självklart en Acra-burk där bak. Är också nerdrevad en kugg fram.:yoparty

Nu kommer mitt problem, Den drar gött upp till 230-240 sen går det sjukt segt, tror inte jag fått upp den i mer än 250 som mest, Polaren hade en vanlig mille och han drog den till 280 på mätaren....

Kan det va PC som spökar eller går inte skiten snabbare:confused:

Tacksam för svar!
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Ja, det kan ju vara att Power Commandern är felinställd. För att den ska göra nytta måste en del saker där i vara på plats. Om du inte känner till vad och hur, så är det vettigt att omedelbums montera av den från hojen och testa utan PC.
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
JT skrev:
2466234 Köp en rad fyra!:tungan

Edit: sorry jag var bara tvungen...


Ingen fara, inte första gången jag hör det.......

Hade lite svårt att höra dig bara..... min HOJ VA IGÅNG!!!:D
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Ta det lugnt grabbar, jag är själv twin älskare.:yoparty

Men med den rubriken på tråden kunde jag bara inte låta bli.:)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
JT skrev:
2466452 Ta det lugnt grabbar, jag är själv twin älskare.:yoparty

Men med den rubriken på tråden kunde jag bara inte låta bli.:)

Jag kunde inte heller låta bli, var inte så allvarlig... :)

Men du får gärna köpa min båge... :näsblod
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Kan jag bara plocka ut PC och hojen funkar "som vanligt" och sen jämföra utan?
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Olofius skrev:
2475510 Kan jag bara plocka ut PC och hojen funkar "som vanligt" och sen jämföra utan?

Antingen lägger du in en nollmap, (glöm då inte att spara mappen du har nu först) eller så kopplar du bara bort PC:n under tanken vid insprutningen, och sätter tillbaka original kontakterna på injektorerna.
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
RSV_R skrev:
2476410 Antingen lägger du in en nollmap, (glöm då inte att spara mappen du har nu först) eller så kopplar du bara bort PC:n under tanken vid insprutningen, och sätter tillbaka original kontakterna på injektorerna.

LÅter komplicerat det här:va Har aldrig pillat med sånt här, är dock rätt så haj på datorer så den biten fixar jag nog....

Kan man hämta färdiga mappningar på nätet då? Eller måste jag bänka hojen på en firma och betala dyra pengar?
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Mycket av segheten sitter i insugstrattarna/luftfilter. Rätt mappad med schyssta prylar så drar den klockrent hela vägen till varvstopp,och ja,tyvärr så har jag aldrig hittat en mapp som funkat utan det blir till att uppsöka duktig bänk-kille.... Vi kör våra hos RG-Engineering i Falkenberg och det funkar klockrent. Den mappningen jag kör med skulle jag väl i och för sig kunna skicka över men inget garanterar att det funkar kalas med din hoj.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Olofius skrev:
2477339Kan man hämta färdiga mappningar på nätet då? Eller måste jag bänka hojen på en firma och betala dyra pengar?
Ja, du kan ladda ner färdiga mappar på www.dynojet.com :tummenupp MEN, alla motorer är individer, alltså ska du helst mappa den! :fakta
Jag löft över helsystem, kn-filter och PCII från en hoj till en identisk. Första hojen var bänkad för dom grejerna, men den andra hojen gick som ett lass skit, en effektkurva som påminde mer om ett alplandskap, å drog massor med soppa. Efter en bänkning så gick hojen som en klocka ingen :tummenupp
 

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Hoztic skrev:
2477693 Ja, du kan ladda ner färdiga mappar på www.dynojet.com :tummenupp MEN, alla motorer är individer, alltså ska du helst mappa den! :fakta
Jag löft över helsystem, kn-filter och PCII från en hoj till en identisk. Första hojen var bänkad för dom grejerna, men den andra hojen gick som ett lass skit, en effektkurva som påminde mer om ett alplandskap, å drog massor med soppa. Efter en bänkning så gick hojen som en klocka ingen :tummenupp

Bor i Blekinge, Ronneby närmare bestämt, Finns nånstans här nere man kan bänka/mappa sin hoj?

Har hört att Claessons Motor gör det men är inte säker...

Tack för hjälpen by the way:tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hmm din polare vad har han för års model?...280 är jävligt svårt att uppnå om man inte har nedförsbacke m.m och eventuelt har helsystem m.m på den..

Sen så är millens mätare ingen glädje mätare 280 = 300+ på en japs mätare zx9,r1

250 = 270+ japs mätare

Har själv seg dragit min till 268km/h men då är inte luftburken tryck satt + bara chip + slip-on + öppet filter.



Edit....drevningen om du ska köra fortare än 265-> så funkar 17 bättre..men ingen mening hojen är mycket roligare med 16 fram.


Ps... Hade en R1(01a) jag körde mot lite i top hastighet... när jag hade 250 så hade han 276 men han närmade sig inte :)


Just ja kolla om orginal luftburken sitter kvar.
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
För att ställa in PC på en aprilia RSV, måste du väl ha en Axion dator? Just för att ställa ECU boxen i raceläge. Det finns bara 2 st axion datorer i Sverige, den ena har Mitonga i Lomma.

Mvh//ZS

#57 Thundrace skrev:
2479053 282 stannar min på...:tummenupp

Jag lägger i 6:an vid 299 kmh:D
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Zilversurfer skrev:
2479067 För att ställa in PC på en aprilia RSV, måste du väl ha en Axion dator? Just för att ställa ECU boxen i raceläge. Det finns bara 2 st axion datorer i Sverige, den ena har Mitonga i Lomma.

Mvh//ZS



Jag lägger i 6:an vid 299 kmh:D


Fel...om det vore en 04-> så hade det varit så.. men innan <-04 så behövs ingen Axion.

#57 Thundrace skrev:
2479053 282 stannar min på...:tummenupp

Årsmodel?m.m
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Zilversurfer skrev:
2479067 För att ställa in PC på en aprilia RSV, måste du väl ha en Axion dator? Just för att ställa ECU boxen i raceläge. Det finns bara 2 st axion datorer i Sverige, den ena har Mitonga i Lomma.

På 04 och framåt ställer många om en switch med hjälp av Axone. Men det är ofta mer nödvändigt om du inte har en PC, lite beroende på map-strategier.
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Zilversurfer skrev:
2479067 För att ställa in PC på en aprilia RSV, måste du väl ha en Axion dator? Just för att ställa ECU boxen i raceläge. Det finns bara 2 st axion datorer i Sverige, den ena har Mitonga i Lomma.

Mvh//ZS



Jag lägger i 6:an vid 299 kmh:D

JAG VET!!!:såjaponken

Lam-Kaka skrev:
2479077 Fel...om det vore en 04-> så hade det varit så.. men innan <-04 så behövs ingen Axion.



Årsmodel?m.m

-02.... Tror RedArrow's toppar ut vid 272
 
Last edited:

Olofius

Leg. Slang. Åk
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Ronneby
Hoj
KTM 525 Motard
Har den inne på service just och känner killen som skruvar med den och han skulle kolla lite på Power commandern och se så att allt står rätt till....

Han sa oxå att luftfiltret va som en enda gröt av skit..... Kan ju ha gjort sitt?

Har den inne på den lilla servicen men han skulle kolla ventilerna ändå,
Just in case:) Känns bra att ha lite kontakter ibland...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top