ZX9xpress
Medlem
Turbobygget startar med en RSV998cc motor från 2001. Siktar på fränt ljud med twin-vrid från botten och sedan fylla på med effekt i det högre registret med en lite större turbo. Motorstyrning blir till att börja med Original ECU + megasquirt. Original spridare får sitta och tillskott via extraspridare i plenum.
Hoppas få plats med vattenkyld IC i plenumet. Tänkte köra på E85. Motorn ska laddsäkras och mätas upp. Siktar på 9,0 kompression, antingen med 2mm spacer i cylinderfot eller 2mm kortare stakar.
CBR929 framgaffel med 330mm skivor är inhandlad samt sving ska förlängas inför SFRO-besiktning.
Användningsområde blir gatkörning.
Hoppas få plats med vattenkyld IC i plenumet. Tänkte köra på E85. Motorn ska laddsäkras och mätas upp. Siktar på 9,0 kompression, antingen med 2mm spacer i cylinderfot eller 2mm kortare stakar.
CBR929 framgaffel med 330mm skivor är inhandlad samt sving ska förlängas inför SFRO-besiktning.
Användningsområde blir gatkörning.