ZX9xpress
Medlem
En motor spikar av för hög komp.
Håller med, original ECU+"piggyback" är inte lämpligt för höga ladd men kan vara kostnadseffektivt på lägre nivåer.
Lambdan är alltid med! Använder Innovate MTX-L, funkar skitbra tycker jag.
Inom hojvärlden finns kompetensen på LINK, så blir det eftermarknadssprut så kör jag på det.
Håller med, original ECU+"piggyback" är inte lämpligt för höga ladd men kan vara kostnadseffektivt på lägre nivåer.
Lambdan är alltid med! Använder Innovate MTX-L, funkar skitbra tycker jag.
Inom hojvärlden finns kompetensen på LINK, så blir det eftermarknadssprut så kör jag på det.
Det enda jag kan tillägga från "bilvärlden" är lägg pengarna på sprutet i början, så kommer allt annat hålla därefter.
En motor spikar inte av komp. Den spikar för att den går för varmt eller får för lite soppa. Eller båda.
Så det är inte (enligt mig) lönt att stirra sig blind på komp nuförtiden när eftermarknads ECUs är kraftfulla som fän, spridare är ordentligt synchade och brebandslambdor kostar minre än 6 pizzor.
Skippa megasquirt om du inte verkligen har tid att felsöka små elfel. Har inte haft ett enda som gått helt 100. De är billiga dock.
http://www.maxxecu.com/
https://www.ecumaster.com/products/
och såklart Haltech är nog de 3 marknadsledande just nu. Hör av dig till en återförsäljare för att se vilket som passar dig bäst