Aprilia SL750 Shiver

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
vart köpte du det?? och kostar? jag har beställt ett fram drev, en kugg mindre än orginal. får se vilket skilnad det blir. nådde min toppfart igår 217km/h. en honda hornet 600 körde förbi mig som ingenting:p

Ahh, handlat en 15T altså. Jo, du ska tydligen få en enorm skilnad. OBS, hasighets mätaren och trippen kommer att missvisa ännu mer när du sätter på den. Jag PM'ar dig en pivot så du kan se skilnaden det ger.:tummenupp

Jag handlade på DNA's egen shop. Slutsumma med UPS leverans till dör på upp till 5 dagar 780 balobas. Får se om jag tyckte det var räött eller.. om jag bara kommer att känna mig :brinnerup
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Efterfrågade bilder kommer det 2 st hät på hur rören ser ut.
Leo GP style med DB killers insatta
 

Bifogat

  • Back.jpg
    Back.jpg
    238 KB · Visningar: 90
  • Back 2.jpg
    Back 2.jpg
    244.9 KB · Visningar: 100
  • IMG_1316.jpg
    IMG_1316.jpg
    233.3 KB · Visningar: 92
Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Nee...intet nytt. Jag har fortfarande problem med min avgas-kännar-moj.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
aha okej, var det efter byte av katalysatorn? kanske man ska låta den sitta kvar?? visst får man typ ut nåra hästar till om man ersätter den med ett rör bara?

Japp, man byter ut katalysatorn mot ett rör ( där det finns plats för EGR:en ).
Ska undersöka om det är nån med Dorsoduron som har samma problem. Är ju lite vanligare hoj det....
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Lösningen på mitt problem med lambdasonden är att man måste nolla felkoderna med servicedator. That´s it....
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Lösningen på mitt problem med lambdasonden är att man måste nolla felkoderna med servicedator. That´s it....

Du har koden va?

Fick mitt DNA filter i går. UPS försöte lev hela veckan, men eftersom jag inte vait hemma har det haft det svårt.
Dock vill jag skicka en komplemang till DNA. De tom ringde mig i Tisdags och talade in på nallen att de försökt att leverera. Det kallar jag service!:tummenupp
Ska se om jag hinner sätta i det i helgen och test köra en vända.
 
Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
Lösningen på mitt problem med lambdasonden är att man måste nolla felkoderna med servicedator. That´s it....

två frågor. vart finns koden? vad kostar din Cat Eliminator?

finns tydligen på af1racing. ska man beställa det kanske? det är som roligt och skruva på hojen tycker jag:p
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
två frågor. vart finns koden? vad kostar din Cat Eliminator?

finns tydligen på af1racing. ska man beställa det kanske? det är som roligt och skruva på hojen tycker jag:p

Jag handlade av Aprilia Center Dvs samma ställe som jag handlade hojen av. De är KANLON:tummenupp så pass bra att ngn skapat en egen tråd här på :shrules för att tacka dem.
Han skickar det upp till dig om du kontaktar dem. Det är en liten butik, så det kan vara svårt att komma igenom per tel, men de tar jobbet väldigt personligt där:Bugar
 
Last edited:

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Du har koden va?

Fick mitt DNA filter i går. UPS försöte lev hela veckan, men eftersom jag inte vait hemma har det haft det svårt.
Dock vill jag skicka en komplemang till DNA. De tom ringde mig i Tisdags och talade in på nallen att de försökt att leverera. Det kallar jag service!:tummenupp
Ska se om jag hinner sätta i det i helgen och test köra en vända.

Koden?

två frågor. vart finns koden? vad kostar din Cat Eliminator?

finns tydligen på af1racing. ska man beställa det kanske? det är som roligt och skruva på hojen tycker jag:p

Koden?

Betalade ca 3500 kr om jag inte minns fel. Köpte allt på Alviks Mc här i Sundsvall. De fixar allt till alla hojer i princip....
 
Last edited:

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Sorry, glömde den. Det är 12398.
Sen kan det vara så att Service texten lyser nästa gång du startar hojen, mn det brukar slockna efter ngn mil.:tummenupp
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Vänta här nu...hehe...vad ska jag göra med koden?

Om det var att nolla ngn kod inne i displayen så är det med den koden du kommer in. Men om det var att du var tvungen att gå in med Axone så måste du ta den till en Aprilia värkstad. Ring å kolla med dem om det är via Axone, eller om det bara är i displayen.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Om det var att nolla ngn kod inne i displayen så är det med den koden du kommer in. Men om det var att du var tvungen att gå in med Axone så måste du ta den till en Aprilia värkstad. Ring å kolla med dem om det är via Axone, eller om det bara är i displayen.

Ah! ok Tack! Var ut i garaget och nollade felen. Få se nästa sväng om det dyker upp igen eller hur det blir.
Kontaktade ju ÅF där jag köpte hojen. De sade att man var tvungen att koppla in dator......men han är ju ÅF...
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Ah! ok Tack! Var ut i garaget och nollade felen. Få se nästa sväng om det dyker upp igen eller hur det blir.
Kontaktade ju ÅF där jag köpte hojen. De sade att man var tvungen att koppla in dator......men han är ju ÅF...

Jo du, de brukar vilja ha in hojjarna för att kunna mjölka lite till om det går.
Det är ju där de känar pengarna.:D
Hoppas det hjälper dig.

Har uppdaterat mitt garage med bilder på min.
Borde inte du byta bild?
 

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
fan va coolt, det där koden visste jag inte. försökte beställa dna filters men varken paypal eller visa funkade inte på DNAs hemsida. blev det något kännbar skilnad efter att ni satt in cat eliminator? hade jag inte varit arbetslös så skulle jag beställt direkt:p
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
vet inte. Jag satte på både katt dödaren och nya kannorna samtidigt. Men jag håler med kurvorna om att vridet kommer tidigare iaf :tummenupp Men vad den ger enskilt, det vet jag inte.
Märkligt:confused:. Jag körde via Paypal, och det gick klanderfritt.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Jo du, de brukar vilja ha in hojjarna för att kunna mjölka lite till om det går.
Det är ju där de känar pengarna.:D
Hoppas det hjälper dig.

Har uppdaterat mitt garage med bilder på min.
Borde inte du byta bild?

äsch då, jag gick bet. Måste nog in med den ändå...
Ny bild? Mmmm, börjar överväga det iallfall. Men jag tycker gamm-hojjen är så snygg, så att den får funka ett tag till, hehe

fan va coolt, det där koden visste jag inte. försökte beställa dna filters men varken paypal eller visa funkade inte på DNAs hemsida. blev det något kännbar skilnad efter att ni satt in cat eliminator? hade jag inte varit arbetslös så skulle jag beställt direkt:p

Skillnad blir det. Du kan ju kika på de grafer som af1 har presenterat som jag länkade till här i tidigare inlägg.
Jag gjorde ju som blange och bytte både pipor och kat samtidigt. Jag tyckte det blev stooor skillnad. Större än vad jag väntat....:yoparty
 
Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
äsch då, jag gick bet. Måste nog in med den ändå...
Ny bild? Mmmm, börjar överväga det iallfall. Men jag tycker gamm-hojjen är så snygg, så att den får funka ett tag till, hehe



Skillnad blir det. Du kan ju kika på de grafer som af1 har presenterat som jag länkade till här i tidigare inlägg.
Jag gjorde ju som blange och bytte både pipor och kat samtidigt. Jag tyckte det blev stooor skillnad. Större än vad jag väntat....:yoparty

okej då måste jag också byta. kan inte vara sämre än er:p leovinces cat elm måste ju passa mina mivv. hoppas iaf. ska ringa kolla det i veckan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top