Aprilia SL750 Shiver

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
Ska du sälja hojen , dennis?! Varför?

Jag ska åka till kina i sommar. därför behöver lite stålar. är bara 23 år så har inte hunnit spara nåt under madrassen tyvärr:/
sen är jag sugen på något annat, tror jag...tuono, speed triple, benelli 1130, ducati streetfgihter. får se vad som händer i sommar. kanske behåller den ändå...
 

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Ort
U-Väsby
Hoj
SL750 & CBR600
Jag ska åka till kina i sommar. därför behöver lite stålar. är bara 23 år så har inte hunnit spara nåt under madrassen tyvärr:/
sen är jag sugen på något annat, tror jag...tuono, speed triple, benelli 1130, ducati streetfgihter. får se vad som händer i sommar. kanske behåller den ändå...

TNT'n var rätt tråkig att köra tyvär. Så då skulle jag nog säga Trajan. För Dukke kan du inte skaffa nu efter an Aprilia...

Btw boys, hämtade hojen förra heljen fr Starol med allt fixat efter vurpan. Blen en ny Fat Bar oxå. Rakaste som lanseras av dem, å svart. Helt ny hoj :) med en mycket agresivare ställning:yoparty Kan inte vänta på att ta ut det och reta grannarna:banana
 
Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Ort
umeå
Hoj
KTM 990 SM
TNT'n var rätt tråkig att köra tyvär. Så då skulle jag nog säga Trajan. För Dukke kan du inte skaffa nu efter an Aprilia...

Btw boys, hämtade hojen förra heljen fr Starol med allt fixat efter vurpan. Blen en ny Fat Bar oxå. Rakaste som lanseras av dem, å svart. Helt ny hoj :) med en mycket agresivare ställning:yoparty Kan inte vänta på att ta ut det och reta grannarna:banana

skulle egentligen behöva utrusta min med fat bar och cat erstättare!
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Ekerö
Hoj
Aprilia Shiver
Väcker denna gamla tråd till liv igen. Sitter här och skall köpa en hoj och av alla andra (bättre) alternativ så kan jag ändå inte släppa att det är en Shiver jag vill ha. Läste testet i Bike innan jul med en massa liknande hojar, och där placerade sig Shivern på en hedrande 7:e plats. Förvisso var det bara 7 stycken med i testet, men ändå. En av de felande parametrarna i testet är förbrukningen. Jag personligen tänkte använda Shivern som pendlarhoj så detta är av ganska stor vikt för mig också.

Så min fråga är, hur illa det med förbrukningen egentligen? Jag läser i testet att man inte förstod hur man ställde om mappningen och att man därför körde på ”sport” hela tiden. Frågan är ju då uppenbar, hur mycket har det att göra med föregående problem? Om man kör touring-mappningen, är förbrukningen lika illa då?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Jag är också inne på att byta till en shiver. Dom har ju två fabriksnya hojar på probike till vettigt pris.
 

Hudik

Guest
Så min fråga är, hur illa det med förbrukningen egentligen? Jag läser i testet att man inte förstod hur man ställde om mappningen och att man därför körde på ”sport” hela tiden. Frågan är ju då uppenbar, hur mycket har det att göra med föregående problem? Om man kör touring-mappningen, är förbrukningen lika illa då?

Skitkul hoj faktiskt, jag hade en Shiver -09:a under en sommar, jag körde enbart på sportläget och hade en förbrukning på 0.46-0.52.
Det tycker jag är helt ok på en sån hoj.
 

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Ekerö
Hoj
Aprilia Shiver
Instruktionsbok

Hämtade ut en Aprilia Shiver från Probike idag, med 0 mil på mätaren. Tänkte ägna kvällen åt att läsa igenom intruktionsboken för att se hur tillverkaren tycker att jag skall köra in den plus att det kunde vara kul att få veta vad alla reglage betyder... Instruktionsboken finns bara på italienska, tyska, spanska och franska. Är det Aprilia eller Probike som felar? Någon som har en digitalt med ett språk man förstår?
 

Hudik

Guest
Instruktionsboken finns bara på italienska, tyska, spanska och franska. Är det Aprilia eller Probike som felar? Någon som har en digitalt med ett språk man förstår?

Kul med ny hoj, och att du valde en sån.. Det är fina hojar.
Instruktionen ska finnas på engelska också och den ska du fått med, undrar om inte det är i samma bok som tyska, annars finns allt på apriliaklubbens forum fast för att komma åt manualer och sånt så måste du vara betalande klubbmedlem.
 

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Ekerö
Hoj
Aprilia Shiver
Kul med ny hoj, och att du valde en sån.. Det är fina hojar.
Instruktionen ska finnas på engelska också och den ska du fått med, undrar om inte det är i samma bok som tyska, annars finns allt på apriliaklubbens forum fast för att komma åt manualer och sånt så måste du vara betalande klubbmedlem.

De milen jag hunnit har varit underbara, hojen känns kanon!

Får kolla upp apriliaklubben, men jag skall ge mig på Probike och Aprilia ändå efter en instruktionsbok på åtminstone engelska. Av ren princip.
 

Hudik

Guest
De milen jag hunnit har varit underbara, hojen känns kanon!

Får kolla upp apriliaklubben, men jag skall ge mig på Probike och Aprilia ändå efter en instruktionsbok på åtminstone engelska. Av ren princip.

Vad är det för årsmodell?
och vilken modell är det?
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
Grattis! jag var inne på att köpa den, det är den vita antar jag. Tyvärr ville dom inte betala ordentligt för mitt inbyte så det blev en z750 istället.
Shivern är dock ett mycket coolare val. Grattis.
 

Dimebag

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Ort
Ekerö
Hoj
Aprilia Shiver
Grattis! jag var inne på att köpa den, det är den vita antar jag. Tyvärr ville dom inte betala ordentligt för mitt inbyte så det blev en z750 istället.
Shivern är dock ett mycket coolare val. Grattis.

Tack! Yes, den vita. Är kanske inte helt nöjd med just vitt, men urvalet av Shivers är ju jäkligt begränsat, och det var en Shiver jag hade bestämt mig för.
 

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Timrå
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Saknar min Shiver lite. Mest ljudet. Alla felen på den saknar jag inte. Att det sedan var lite dåligt klös i den, är väl kanske mer en smaksak.

Men Ljudet.....mums.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Braaap braaap, dags att bumpa denna!

Har precis köpt en Shiver 750 -09. Ser i manualen att serviceintervallen ligger på 500 mil med i princip rena inspektions/okulära kontroller vid 1000 och 1500 mil och en större service vid 2000 mil.

Är det någon som gjort dessa servicear och har lite prisuppgifter att dela med sig av?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag köpte mig en sånhär som pendlingshoj förra veckan, och har beställt slipons och sånt där vanligt bjäfs.
Det jag har lite svårt att hitta är fotpinnesatser så den går att byta till rejsväxlad, finns det nånstans?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top