Äntligen funkar den som den ska! Nu är jag nöjd!
Från och med förra veckan är allt ok. Återförsäljaren fick två nya givare som byttes, och efter detta så funkar hastighetsmätaren och Error-indikeringen har inte kommit tillbaka.
Tydligen har en givare som sitter bakom bakre cylindern varit ett problem även på Shivern, den delen har ersatts av en givare med nytt artikelnr.
Fick Aprilia Mana 850 som lånehoj förra veckan, lite tråkigt att köra automat är det ju, och den vibrerar nåt så alldeles i fotpinnarna (skall tydligen bero på att det är variomaten som skapar dessa vibrationer).
Fick lite perspektiv på det här med Dorsoduron, jag gillar sittställningen skarpt på min, jag är 193 cm lång så det är skönt att inte behöva fälla ihop "landningsställen" så mycket på Dorson (om man jämför med ex Shiver och Mana 850).
Jag har reklamerat tanken som inte rynner 12 liter som manualen säger, får bara i 10 liter. Generalagenten skickar en ny tank (utan att verkligen gå till djupet o kontrollera om det verkligen stämmer?!), och sedan skickas min gamla tank till Italien för undersökning.
Håller med angående skylthållaren och öppningsmekanismen, lite puckat att lägga den där. Men jag tror att det går att flytta låset från "armaturen" till annan plats. Från nyckel-låset så går det en kort vajer till lås-mekaniken under sadelns bakre del...och jag tror att det är en smal sak att byta vajer till en längre om man så önskar.
Träffade en snubbe på en Ducati Desmosedici RR för några helger sen (nästan 600 lax för en hoj?!!...hallå, vem köper en hoj för så mycket pengar?). Gillade avgassystemet på den (102 dB, godkänt i Europa), löper ut i ovankant på bak-kutsen, men det visste ni säkert.
Jag funderar på att bygga ett eget sådant avgas till Dorsoduron!
Drömma går ju!