Aprilia SR125

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Jag har nu fått ett ryck i huvet. Farsan föreslog att jag skulle köpa en 125 skoter och nu är jag ganska sugen på en. Jag kommer ihåg en kompis som fick låna sin fars Yamaha Neos 100cc som var strypt och vi körde den, den var ruggigt kul att köra men eftersom jag hela tiden var inne på att köpa en RS125 så har jag aldrig tänkt på att köpa en. Nu har jag tittat lite på blocket.se och hittat flera fins Sr125 för schysta priser och det börjar luta åt en SR125, men först vill jag höra era åsikter.

Vad tänker ni när ni ser på en skoter, homo, mopedaktigt inte lika ballt som en sporthoj?
Är det någon som kört en 125 skoter under en längre tid, vad tycker ni om den?
Skriv gärna egna åsikter.

Någon som vet nån tysk/engelsk/svensk sida där man kan läsa fakta o liknande om 125 skotrar?

Tack.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
sportskoter.com??? :va

Nää.. seriös nu... hur kul är en skoter på en skala utanför staden...

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tycker skoter är ett transportmedel, tror inte du får alls lika kul med en, men vad vet jag, har aldrig kört en :)

AlpinA

öhh..
Gick med
26 May 2003
Hoj
Kommer
Ja har kört lite sån och det var riktigt kul, under moppetiden dvs.... tycker du ska satsa på någon annan hojj, en scooter håller inte i längden och om du ska övningsköra med egen hojj för att ta kortet så behöver man ju växlar.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Du kommer ledsna efter ett tag, tror jag.
Du kan inte race:a som med en sport, och du kan inte köra offroad som med en offroad... Men visst, gillar du den fortfarande efter 300 mil visst, köp en!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Jag tror definitivt den kommer användas som transportmedel efter ett tag, inget annat.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag försökte mig hålla mig undan från denna läskiga tråd så lnäge det gick, nu gick det inte längre... :gnissla

Idag har jag åkt hoj för första gånget, typ, vi åkte 20 mil, farsan och jag... Kul på vägarna, den är så stabil osv, känns att det är en riktig hoj... Men saken blir inte sämmre i stan, de allra flesta tittar på en när man kommer, dom ser glada ut o tycker det är trevligt med motorcyklar som kommer förbituffandes genom stan... :) Det är en härlig känsla, man är omtyckt på nått sätt, man känner sig lite mer än en vanlig sketen människa, hehe... (sen tittar alla snygga brudar på en med :rodnar )...

Det inne i stan, hade INTE hänt på en skoter... Dom som hade blängt hade förmodligen undrat varför alla dessa dagens ungdommar måste köra runt på sånnadär överallt... Enligt mig är inte det nån riktig hoj, utan mer en plastlåda för att ta sig från A till B....

(det är givetvis inte det enda härliga/roliga med hoj...)

Men du väljer själv, hoppas jag....

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Var ute på Mohlins i Kristianstad och kollade vad ny kolv och cylinder kostar till en SR125.

Kolv och cylinder går på runt 10-15000kr :zpy
Killen på mohlins skrattade åt mig när jag sa att en polare (Therudeboy) köpt en sån.
Killen: "Haha! Jag hoppas verkligen han köpte den billigt, ALLA SR125or skär efter bara några 100mil"

Mr.Dna

Slabanger
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
Cbr 600f -99
Alla Skotrat är skit fula och astrista. Vad du än gör köp INTE en sån.
Kan inte hjälpa det men anser inte att en skoter är en sorts mc hur många cc den än har. :zpy

Kan förstår om det låter oschysst. Men har du möjlighet så testa både en skoter och en annan "vanlig" 125:a så ska du se vilket som är fan så mycket roligare :tungan

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
NSR_Martin skrev:
Det är en härlig känsla, man är omtyckt på nått sätt, man känner sig lite mer än en vanlig sketen människa, hehe... (sen tittar alla snygga brudar på en med :rodnar )...

Drabbas inte av hybris, unge man. :D De tittar ju på hojen och inte på dig. :rolleyes: :hihi

En skoter är ju inget du tar ut på små landsvägar och tourar med. Den har man ju för att transportera sig. En sport-, offroadhoj är ju något helt annat.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Conrad skrev:
Drabbas inte av hybris, unge man. :D De tittar ju på hojen och inte på dig. :rolleyes: :hihi

En skoter är ju inget du tar ut på små landsvägar och tourar med. Den har man ju för att transportera sig. En sport-, offroadhoj är ju något helt annat.

Haha, eller hur... Men vissa tjejer kollade på MIG iaf, även om dom kollade på hojen först...

"wow, kolla vilken fin hoj!! men... fan va ful han som körde såg ut!" :gnissla :D

Solid snake

Guest
NSR_Martin skrev:
Haha, eller hur... Men vissa tjejer kollade på MIG iaf, även om dom kollade på hojen först...

"wow, kolla vilken fin hoj!! men... fan va ful han som körde såg ut!" :gnissla :D

:rofl :rofl :rofl

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Sr125, helt ok scoot!

Ska du köpa en lättviktare ska du verkligen gilla scoots! Hade en rolig malossi runner hela förra sommaren tills den blev stulen, Och visst är det kanske liite tråkigt i jämförelse mot en offroadare! så som sagt. Ska du ha den så måste du verkligen gilla allt som har med scooter att göra.

Och att dom skulle skära efter några 100mil? Nää det stämmer inte.

Hör med mavio här på forumet, han har mycket erfarenhet av just aprilias sr modeller med lite mer tryck i :)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln