aprilia sxvägare ber om hjälp!!!

forsis

twin!!!
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
sxv 550 -07
va ute på en trevlig runda idag men efter ha kört ett tag tyckte jag att det vibbrerade lite mer än sist (bara kört ca 4 timmar totalt me henne) sen inbillar jag mig att det va ngt oljud/skrammel som jag tror kom innifrån höger motorkåpa lr i närheten...

bytte olja i växellåda+motor efter förra turen.. fick i knappt 1 dl till i växellådan nu när jag kom hem.

ngn som har på känn va de kan va? kör me motul 15w50 i både motor o låda, rätt/fel?
(ha gärna i åtanke att jag inte skruvat tvåhjuligt sen moppetiden)
 
Last edited:

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
va ute på en trevlig runda idag men efter ha kört ett tag tyckte jag att det vibbrerade lite mer än sist (bara kört ca 4 timmar totalt me henne) sen inbillar jag mig att det va ngt oljud/skrammel som jag tror kom innifrån höger motorkåpa lr i närheten...

bytte olja i växellåda+motor efter förra turen.. fick i knappt 1 dl till i växellådan nu när jag kom hem.

ngn som har på känn va de kan va? kör me motul 15w50 i både motor o låda, rätt/fel?
(ha gärna i åtanke att jag inte skruvat tvåhjuligt sen moppetiden)


Låter inge kul de där!!
Tjöp en KTM!!!
 

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Låter inge kul de där!!
Tjöp en KTM!!!

Tjöp en KTM??? Vad hjälper det om man har en Aprillia. Slutar den skramla då? Skulle KTM vara oförstörbara? Ja kanske det, om man inte frestar materialet.

va ute på en trevlig runda idag men efter ha kört ett tag tyckte jag att det vibbrerade lite mer än sist (bara kört ca 4 timmar totalt me henne) sen inbillar jag mig att det va ngt oljud/skrammel som jag tror kom innifrån höger motorkåpa lr i närheten...

bytte olja i växellåda+motor efter förra turen.. fick i knappt 1 dl till i växellådan nu när jag kom hem.

ngn som har på känn va de kan va? kör me motul 15w50 i både motor o låda, rätt/fel?
(ha gärna i åtanke att jag inte skruvat tvåhjuligt sen moppetiden)

Lossa kopplingskåpan och kika lite på lameller och kopplingskorg. Det är inte särskilt svårt. Annars dyker det nog upp vettigare tips och svar här så småningom.
 
Last edited:

forsis

twin!!!
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
sxv 550 -07
Lossa kopplingskåpan och kika lite på lameller och kopplingskorg. Det är inte särskilt svårt. Annars dyker det nog upp vettigare tips och svar här så småningom.[/QUOTE]

ok.. får börja där, tack!!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top