Aprilia SXV

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Barrett skrev:
2479429 Lätt bästa handtagsskydden jag haft ...och jag har testat ut dom VÄL! :D :yoparty
Verkar som att ni är eniga om att det är dom som gäller. Får väl bli såna när dom gamla är för utnötta.
 

snuskaggen

Motardfucko
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Västkusten
Hoj
XR650R -03 - stulen
Funkar det att använda SXV 5.5 för 90% gatubruk?
Tänkte bara testa på nån bankörning emellanåt.

Hittade en manual på nätet och där står det att motorn kan ta allvarlig skada vid långa stopp vid trafikljus, motorvägskörning där man ligger på konstant varvtal en längre tid eller när man ligger precis bakom andra fordon.

Det fick mig att bli lite ledsen i ögat, hade fått för mig dom var till för gatubruk :gråta

Nån som vet om det verkligen stämmer?
Har ringt 2 handlare och ingen av dom kan ge ett 100%-igt svar.

Verkar vara så att det är KTM som gäller för oss gatuåkare, Husaberg vet jag inte om jag vågar mig på, 2 polare har haft varsin 650 och dom har haft mycket problem.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
snuskaggen skrev:
2479603

Hittade en manual på nätet och där står det att motorn kan ta allvarlig skada vid långa stopp vid trafikljus, motorvägskörning där man ligger på konstant varvtal en längre tid eller när man ligger precis bakom andra fordon.


Var hittade du den ??



Hur byter man kolvar på Apriliamotorn pga att cylindrarna är gjutna i blocket med lösa foder ??

Montera ner hela spisen ?? :D
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Näääää, du lyfter på toppen och tar ut fodret uppåt, sen tar man bort en plugg på sidan så att man kommer åt kolvbulten.
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
RookieSM skrev:
2479287 Jag är säkert inte ensam om att upptäcka hur utsatt kylarna sitter..? :)

Så jag har letat upp dessa om någon mer är intresserad, €95 + €15 frakt.
Hittade samtidigt hasplåt från samma tillverkare, €138.


Var hittade du dom delarna?

Jag är klart intresserad.
 

snuskaggen

Motardfucko
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Västkusten
Hoj
XR650R -03 - stulen
Jösse skrev:
2483288

Var hittade du den ??



Hur byter man kolvar på Apriliamotorn pga att cylindrarna är gjutna i blocket med lösa foder ??

Montera ner hela spisen ?? :D

Hittar den inte nu såklart. Men jag har den sparad hemma på dumburken.
Kan sätta upp en ftp tillfälligt ikväll och skicka inlogg+lösen till dig så kan du dra hem den om du vill?
Den är på 10mb bara.

EDIT: Hittade sidan nu: http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=SXV RXV 450-550
 
Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Aprilian bänkad

Lite dålig bild, det gula syns knappt. Men jag kommer få en bättre senare.
 

Bifogat

  • skanna0002.jpg
    skanna0002.jpg
    120.8 KB · Visningar: 578
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Nytt pappersfilter eller har du satt i skumfilter? Om du gjort det, vilken tillverkare, och behövdes det modifieras något? Testade du om själva luftfiltret gjorde skillnad så det inte bara var mappningen?
 

ducce749

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
Sverige
Hoj
Ducati Hypermotard 1100S
Ni som verkar ha lite koll på Aprilia, har ni några bra tips på sidor där man kan hitta lite delar till sxv? T ex avgassystem fälgar med mera lite allt möjligt kul. Förhoppningsvis får jag min sxv 550 till veckan, verka som att den var på väg iaf:)
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
www.aliceracing.com

Hemsidan är inte komplett men det finns ingen annan som har samma utbud eller priser på grejer till SXV. Silmotoravgassystem, Alpinafälgar, slipperclutch, styrkronor, kylarskydd, hasplåt, trim, Powercommander mm. Jag har handlat en del därifrån så jag vet att det finns och att det funkar bra. Så maila eller ring bara och säg vad du vill ha så skickar Stuart. Hälsa från Marcus. :)

Han har förresten stort utbud till KTM racehojar också om någon nu skulle vilja ha sånt, titan dubbelsystem tex tror jag han vill ha runt 7000 för inkl. frakt. :tummenupp
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
RookieSM skrev:
2513433 Nytt pappersfilter eller har du satt i skumfilter? Om du gjort det, vilken tillverkare, och behövdes det modifieras något? Testade du om själva luftfiltret gjorde skillnad så det inte bara var mappningen?


Jag satte i ett BMC filter i original luftburk. Samma filter som sitter i Factoryn.

Behövdes inga modifieringar alls. Men jag testade inte utan BMC filtret, så om det gjorde så stor skillnad vet jag inte. Jag inbillar mig det i alla fall.
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Factory ?

Andre_A skrev:
2523182 Jag satte i ett BMC filter i original luftburk. Samma filter som sitter i Factoryn.

Behövdes inga modifieringar alls. Men jag testade inte utan BMC filtret, så om det gjorde så stor skillnad vet jag inte. Jag inbillar mig det i alla fall.



Fabrikshojarna i VM , kör dom med BMC ?
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
RookieSM skrev:
2549269 Jag tror RSV Factory menades, fabrikshojarna har iaf TwinAir-klistermärken.


Vad dom kör med i VM vet jag inte. Vad jag menade va att storleken är samma som Factoryn har original.
Där sitter inget BMC filter i min Factory original i alla fall.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Läste nya numret av Bike..

Är den så törstig som dom skrev i testet? Eller var det för att deras inte var rätt inställd?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top