Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Var just ut med RXVn (ja enduron) och körde lite på isen. Den där motorn är inte av den här världen. Chassiet låter en känna av precis vad som pågår och dessutom sitter den bra i backen iaf rakt framåt. Såå jävla grymt sugen på att få provköra SXVn nu!

Blir till att träna fram tills helgen och då ska jag se till att vi får ett filmklipp på körningen så ni får se hur grym den är! :tummenupp

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Var just ut med RXVn (ja enduron) och körde lite på isen. Den där motorn är inte av den här världen. Chassiet låter en känna av precis vad som pågår och dessutom sitter den bra i backen iaf rakt framåt. Såå jävla grymt sugen på att få provköra SXVn nu!

Blir till att träna fram tills helgen och då ska jag se till att vi får ett filmklipp på körningen så ni får se hur grym den är! :tummenupp

Ingen fara att slipa hål på ljuddämperiet med arga dubbisar på??

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.

Har du timräknare på den ?
Bara så man vet exakt hur mkt den har gått.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Visst är det fascinerande att den del av motorcykelåkningen som borde vara mest framstegsvänlig också verkar vara den som är störst motståndare till förändringar?

Roadracing handlar om att hela tiden utveckla maskin och förare för att nå bättre resultat och ändå är de motståndare till att en "ny" typ av motorcykel skulle få ställa upp. Det vore ju ascoolt att piska ett gäng knäskrapare med foten i backen! In med SXV:n och piska upp dem i brygga! :banana

läs reglementet på svemo
Du får INTE ta foten från fotpinnen i roadracing(där man ist ska ha knäet i backen:tummenupp )

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Blev lite less idag, först så kan inte min farsa filma utan det blev bara crap och sen så skar en 125 tvåtakt när jag provkörde den, känns som om det är lottodagen nummer ett.

Här har jag iaf slängt ihop det som blev filmat idag på rxvn (det som vart nåt överhuvudtaget):
http://www.mortec.se/rxv-test.wmv

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Blev lite less idag, först så kan inte min farsa filma utan det blev bara crap och sen så skar en 125 tvåtakt när jag provkörde den, känns som om det är lottodagen nummer ett.

Här har jag iaf slängt ihop det som blev filmat idag på rxvn (det som vart nåt överhuvudtaget):
http://www.mortec.se/rxv-test.wmv

Fifan............ Nu blir man ju bara mer sugen..:huvet :huvet :huvet
Jag vill oxå ha min Aprilia

Du e så cool!!:D :yoparty

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Hoj
Ducati 1198S Corse
Det var ju massa diskussioner om SXV i SP-klassen, någon som vet hur det blev? Får man köra den i SP-klassen så blir det nog en SXV550 till sommaren...

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det finns egentligen ingen anledning till att den inte skulle vara godkänd men i förra reglementet fanns en paragraf:

3.5.4 Endast MC från homologiseringslista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML får
användas.

Så ser nån bara till att hojen hamnar på en sån lista så borde det vara lugnt, du får gärna börja forska i ämnet. :)

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Får väl lägga in frågan här istället då...

Ni som har sxv och använder den i huvudsak till gata, vad är erat omdömme nu när ni har kört en tid?

Funkar den bra som gathoj, eller är den för extrem egentligen?

Skriv så uttömmande som möjligt så är ni snälla.

Tack på förhand.
//Lennart.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Får väl lägga in frågan här istället då...

Ni som har sxv och använder den i huvudsak till gata, vad är erat omdömme nu när ni har kört en tid?

Funkar den bra som gathoj, eller är den för extrem egentligen?

Skriv så uttömmande som möjligt så är ni snälla.

Tack på förhand.
//Lennart.

Nu har jag bara glidit runt med RXVn på vägen men jag tycker den känns riktigt civiliserad och när man behöver det så finns kraften där :) Mycke trevligare än att köra stånka!

Speciellt 550n tror jag skulle göra sig bättre på gata än bana, i standardutförande alltså.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln