Aprilia SXV

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Det borde inte vara nåt problem. Jag har kollat lite efter nån SAE 10W-60 som jag tänkt köra på när min Agip tar slut men inte hittat nån... så få se vad det blir.
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
aha då va de min tur att få problem, va ute o gled när de riktigt plingade till*riktigt metaliskt ljud* utan att ens hinna vrida av nyckeln så tvärlåstes hjulet o motorn blev totalt fast,
tömde den på oljor o inget trevligt glitter ell liknande i oljan så till veckan får motorn lyftas ur o isär med toppar osv för att lokalisera felet.

ös på med gissningar så får vi se vem som klarar gissa felet:) kan säga att motorn låste sig i ca 80km/h så de lär ha hänt en del:)

uppdateringar kommer.

e de lika svårt att få fram delar fortfarande o ös gärna på vem som är snabbast o bäst att handla av.
ha de gott mvh uffarn
 

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
positiv får man väl vara ändå för med extrema hojar så kommer ju raset förr ell senare hur man än sköter cyklarna :)
kopplingsras säger du, har inte börjat skruvat me den än men nån stans i ryggmärgen känns de som att de hände nåt uppe i toppen men vi får se för de lär ge sig när de kommer isär.
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
En vild gissning är att du tappat låsbrickan och muttern som håller i de nedre kamkedjedreven och sedan kilat fast en eller båda kamkedjorna.

När ska du riva och vad får den som gissar rätt?
 
Last edited:

cosworth82

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2007
Ort
billingsfors
Hoj
cbr 1000rr-07+sxv550-07+ktm450exc-09
e för mycke jobb just nu så den får stå ett par veckor o gotta till sig:) jag får väl hitta på nåt till den som gissar rätt,
annars då vart handlar ni era motor delar osv för snabbaste leverans helst nåt svenskt ställe.
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Jag är bara uppe i en oljetrycksgivare och ett batteri på 500mil så det enda jag kan tipsa om är att jag läst nånstans om nån shop/site i Italien som var bra på att få fram grejer.

Alla svenska återförsäljare går väl genom Danmarks kontor och dom har man inte hört så mycket gott om...
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Bör jag få ventilerna justerade vid 200 mil eller tidigare? vad är rekommendationerna?

Är det inte 50h tro? bör ju stå i instruktionsboken annars

En vild gissning är att du tappat låsbrickan och muttern som håller i de nedre kamkedjedreven och sedan kilat fast en eller båda kamkedjorna.

När ska du riva och vad får den som gissar rätt?

Muttern och brickan sitter väll på andra sidan den beiga luckan så det borde väll inte gå vägen?

Jag lägger in jävligt mycket bilder och kommentarer ifrån min renovering till den som tänkt pilla med sin motor.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=166752&page=7
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Så en 2008:a är att föredra? Om man förstått det rätt.

2008 och nyare?
 

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Viksjö
Hoj
RSV4 Factory
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
jag köpte en från scott ganska dyr men har
aldrig ångrat mig
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
har för mig att jag gav ca 4500 från bikersneed
ända negativa var att man fick svetsa fast en del i ramen
tror gpr har en liknande dämpare
Vad gav du och hur fick du tag i den?

Har du några bilder på den?
 

Bifogat

  • 002.jpg
    002.jpg
    237.3 KB · Visningar: 123
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Är det någon som känner till några bra styrdämpare till SXVn?

Jag slog ner lite snett nyss och fick ett rätt fint wobbel som slutade med att hojen gled 100-150 meter. Mina barkbusters och krashpuckar tog det mesta och hojen gick att köra ner till garaget utan problem. : )

GPR styrdämpare har jag. Fann den på ebay. Fungerar bra, köpte den just för att cykeln var orolig. Men steg ett om du fått wobbel är att efterdra styrlagret för det behövs ibland. Istället för att svetsa borrade jag ett hål så fästet skulle bli stabilare.
 

Harada

Motard
Gick med
18 Jul 2006
Ort
Lidköping
Hoj
KTM 690 SMC R -2019, KTM EXC-F 450 2019
tjenare alla.

Nya tråkig heter på väg. Idag när jag skulle byta garage med 550in så börja oljetyckslampan lysa/blinka. Stänger man av och startar igen så går den som den ska (i ungefär 100 - 300m sen lyser den igen).

De är en -07a och precis ny servad!? Oljenivån är precis under max strecket?
Några förslag? Någon som haft samma problem?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top