torch
Medlem
- Gick med
- 7 Aug 2008
- Hoj
- Aprilia SXV 550, Honda GB500 -89, Cagiva Mito goes Caprilia 553 Snello
Har hört talas om flera fall av detta, men i samtliga beror det på att man monterat ett silmoto/arrows utan att se till att bränsleslangen ligger emot bakre grenröret. När man monterar systemen måste man korta slangen och montera medföljande bygel som ska förhindra att slangen ligger emot avgassystemet vilket även är beskrivet i montageinstruktionen, iaf på Silmoto som jag själv monterat.
Jag kan tycka att det är ganska grundläggande att ha koll något så viktigt som bränsleslang och att den ligger bra samt inte skaver mot något, speciellt inte avgassystemet och om inte annat i ren självbevarelsedrift. Slangen får ju inte kunna hamna fel efter att man har fällt tanken heller.
Givetvis väldigt tråkigt att det hänt dig, men även för försäkringsbolaget och dess andra kunder som får stå för detta då bolaget sannolikt inte lär känna till grundorsaken.
Jag kan tycka att det är ganska grundläggande att ha koll något så viktigt som bränsleslang och att den ligger bra samt inte skaver mot något, speciellt inte avgassystemet och om inte annat i ren självbevarelsedrift. Slangen får ju inte kunna hamna fel efter att man har fällt tanken heller.
Givetvis väldigt tråkigt att det hänt dig, men även för försäkringsbolaget och dess andra kunder som får stå för detta då bolaget sannolikt inte lär känna till grundorsaken.