Tänk att det gått över tjugo år innan någon lajkade bilden. Tack @BushidoMin, nu med oljepöl. Photo by Relapse.View attachment 2034
Tänk att det gått över tjugo år innan någon lajkade bilden. Tack @BushidoMin, nu med oljepöl. Photo by Relapse.View attachment 2034
Tänk att det gått över tjugo år innan någon lajkade bilden. Tack @Bushido
Jag har inte svaret. Mkt konstigt med distansen. Jag gissar på skräp mellan distans och packbox.Hej på er! Bytte däck nyligen och passade på att inspektera navet på min Tuono 2014. Jag upptäckte att hjullagrena på bakhjulet inte gick att snurra på med fingret. Ska det va så? Det tycks behövas en väldans kraft för att få dom att röra sig. Roterar jag bakhjulet när det är påmonterat så verkar det inte vara några problem. Inga konstiga missljud. Möjligtvis ett väldigt lätt mekaniskt skavande ljud men helt ljudlöst är det ju inte. Det är heller inget spel någonstans. Sedan såg jag också att distanserna (21 på sprängskissen) har tydliga spår i sig. Hur det har blivit så kan jag inte förstå.
View attachment 484358View attachment 484359
Det här förklarar varför lagrena är tröga. För hårt dragen mutter är inte alls ovanligt på dom här motorcyklarna. Det som händer är att den invändiga distansen i navet (16) trycks ihop.Hjulaxel/mutter som var dragen för hårt?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|