Aprilia Tuono R

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
Supermoto-08
Tjena,Tänkte bara säga att jag fick min Aprilia Tuono R i tisdags och jag är mäkta imponerad av körglädjen,har åkt halv-mycket rad fyra genom åren och tyckt att V-tvinn ska sitta på glidare men ack va man kan ändra sig...Det här är skitkul och den ger mer och mer för varje dag jag kör,det är riktigt svårt att inte garva hela tiden när man "ofrivilligt"..busar så fort man ger på lite.
Är det någon annan här på forumet som har en likadan lägg gärna in en tråd om vad du tycker.MVH/Ulven

bigblock

Medlem
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
zx10r -05
ulven skrev:
2303657 Tjena,Tänkte bara säga att jag fick min Aprilia Tuono R i tisdags och jag är mäkta imponerad av körglädjen,har åkt halv-mycket rad fyra genom åren och tyckt att V-tvinn ska sitta på glidare men ack va man kan ändra sig...Det här är skitkul och den ger mer och mer för varje dag jag kör,det är riktigt svårt att inte garva hela tiden när man "ofrivilligt"..busar så fort man ger på lite.
Är det någon annan här på forumet som har en likadan lägg gärna in en tråd om vad du tycker.MVH/Ulven
Har ingen tuono men en mille som jag gjort fighter av å jag kan bara hålla med,grymt rolig hoj!!! :banana . Hade den till salu på blocket ett tag men ångrade mig å tog bort annonsen för att jag insåg att jag hittar nog ingen roligare gat-hoj. :yoparty

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Tjo
Jag var och hämtade mig en Tuono igår.
Jag fick ett ryck i tisdags. satt och slösurfade och gick in på Aprilias sida.
Satt och läste lite om Tuonon, man har ju sett den innan men inte tänkt så mycket på det, och föll för den direkt.
Så i onsdags ringde jag runt till några handlare, fick tag i en som jag fick hyffsat i inbyte för min gamla och slog till, det här med genomtänkt och ta sig en funderare är nog inte min stil riktigt :yoparty
Nåväl, sen igår då jag hämtade den har det blivit 50 mil och det är som som du skriver Ulven, man sitter och ler konstant, fan va kul den är att köra.

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag får inte min förrän om 2 veckor. Kan Ni inte kosta på Er en detaljerad recension?

Är det något riktigt tryck i motorn?
Hur är den o ta kurvor med jämfört med andra sporthojar/fighters?

osv...osv...

Tacksam för lite kul läsning medans jag väntar på min åska :tummenupp

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
Supermoto-08
Araikaj skrev:
2310164 Jag får inte min förrän om 2 veckor. Kan Ni inte kosta på Er en detaljerad recension?

Är det något riktigt tryck i motorn?
Hur är den o ta kurvor med jämfört med andra sporthojar/fighters?

osv...osv...

Tacksam för lite kul läsning medans jag väntar på min åska :tummenupp
Ok jag var ute i 2timmar idag och åkte bland annat i bogisund det är hyfsat kurvit och min polare låg bakom med sin R1-06 som e en underbar hoj kunde bara bekräfta att Aprilian såg ruskit stabil i inbromsningarna och kurvorna.
Jag har bara kört 30mil en så länge men upplever den som bättre och bättre.
Klippet i motorn är ruskigt från botten och då jag satte på 15kuggar fram istället för orginal 16 blev den mycket roligare.
Man ska ju veta att det är en tvinn och en helt annan körstil än en rad fyra,men med lite träning så tror jag att det går lika fort som förr.MVH/Ulven

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Coolt, låter mycket bra det :tummenupp

Tänkte också slänga på 15 drevet direkt. Det sitter Akrapovic-slipon på min så ljudet är ju redan klockrent, lika bra att fixa trycket på låga varv direkt också.

Sen har jag hört om byte av luftburk/filter/öppna upp och om att kapa vissa sladdar men det tror jag får vänta till nästa år.

Uppskattar gärna fler intryck och kommentarer ang. Tuonon...

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Kul att se fler T-åkare.
Köpte min 06'a i mars kört 850mil hittils.
Fortsätter jag så här så blir de väl dags å byta till nästa år.
Utan tvekan den roligaste hoj jag haft...extremt hög busfaktor. Chassit är nog svårslaget och motorn är en liten juvel. Den har helt ok vrid i botten men egentligen liknar den en 4'a för den gillar verkligen att varvas. 10500 i en twin ger gåshud...

Tyvärr finns det massor med moddning att handla på nätet så man gör lätt av med en del stålar.
Den går bra original men med slip-on, luftburk, PCIII och en bra map går den som f-n.
Inte glömma drevning, med 15/42 blir den ett litet wheelie-monster.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati