Åh, titta en hel tråd vigd åt denna vackra skapelse!
Sitter lite i valet och kvalet om jag ska skaffa mig en 2014 eller 2015 nu till våren.
Plus och minus med de båda årsmodellerna? Kanske bara dumt att inte ta 2015? Iofs lite dyrare..
Ja, alltså skillnaden är inte så in i helsike stor, iaf inte i mitt tycke.
Ja, 1100an har ett bredare register, den har mer ork på lägre varv och motorn går även "mjukare" i stadskörning.
När du kör aktivt är skillnaden desto mindre, man ligger ändå på ett varvtal där effektkurvan är väldigt lik varann.
Chassit på 1100, ja du tycker jag att factory är värt pengen, relativt liten extra kostnad i det stora hela för att få deras bästa komponenter, med fler justermöjligheter och lättare att få tag i komponenter för att kunna anpassa till dig som förare.
Jag upplever 1100 som "stadigare/tryggare" i sitt uppträdande. Långsam är den inte men den är lugnare i chassit än 1000. Svårt att förklara, men 1000 känns mer "full jävla attack hela tiden".
Jag håller mig mest på bana och tycker att 1000 är lättare att kasta runt mellan vänster och höger i chikaner, mer på tå. Vad det beror på är sannolikt den något kortare hjulbasen, samt nån annan vinkel i geometrin.
Det är avhängt på vad du ska ha den till helt enkelt. 2014 är genomarbetad och har vad jag känner till inga "sjukdomar" att tala om.
2015 är ytterligare en nivå av förfining.
Du bör testa båda.