CBR1
Gudomlig sporthojare
Vad kommer du att tillföra på ditt nystartade forum som vi inte får här på sporthoj.com ?
Våga vägra facebook säger jag bara.
Vad kommer du att tillföra på ditt nystartade forum som vi inte får här på sporthoj.com ?
Vad skiljer mellan 1000 och 2000? Hade min -16 inne nyss för 1000-mils service. Betalade ca 8 med ventiljustering. Tog med ventiljustering för att slippa nojja.. Läst för mycket om konstigt ventilslitage
Edit: Var för övrigt två avgasventiler som behövde justeras, låg på 0.18. Resten var OK.
Jag har ju som sagt kört mt09 tidigare. Och jag har varit med i fb gruppen MT-09 Sweden. En grupp för mt09 ägare där man kan ställa frågor och dela med sig av erfarenheter. En bra grupp med bra stämmning där jag själv fått svar på många frågor.
Upptäckte till min besvikelse att det inte finns en Tuono Sweden grupp. Så jag tog mig friheten att skapa en. Nu gäller det bara att marknadsföra den så att alla tuono v4 ägare i sverige som använder fb får veta att den finns.
Så gå hemskt gärna med.
Gruppen heter ”Aprilia Tuono V4 Sweden”. Och tanken är att det ska vara en sluten grupp för de som äger och kör tuono factory eller RR.
Gå gärna med och tipsa era vänner som kör tuono.
Såpass alltså. Ja 2000 mila är med ventiljustering så det lär väl landa där någonstans.
Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.
När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.
Det var ju vettiga priser, Umeå är en jävla bit från Göteborg bara
Det verkar skilja åt i olika delar av landet. Likadant med mt09, vilken är billig att serva i Umeå jämfört med övriga sverige.
När jag köpte aprilian (i torsdags) så bad jag att få servicepriser i kontraktet. Jag dealade till mig däck mm. Första servicen (150mil) bjuder dom på. 1000mil 2500kr och 2000mil med ventiljustering 4500kr. Ni kanske ska serva hos Nordimotor i Umeå. Stans apriliaåterförsäljare och serviceverkstad.
Inte många kronor i lön på det med tanke på tiden det tar. Det är en tredjedel mot en verkstad i Stockholm. 1000mil ligger på samma nivå, nåt stämmer inte...
Det stämmer säkert, de vet väl bara inte vad ventiljustering på V4an är för jobb...Inte många kronor i lön på det med tanke på tiden det tar. Det är en tredjedel mot en verkstad i Stockholm. 1000mil ligger på samma nivå, nåt stämmer inte...
Det stämmer säkert, de vet väl bara inte vad ventiljustering på V4an är för jobb...
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Säsongen går in på målrakan. Har ni vinterprojekt planerade för era Tuonos? Jag blev aldrig klar med blinkers fram när jag rensat bakdel/skylt och blinkers där. Så för mig blir det blinkers fram och lite polering samt justering av strålkastarna efter led-konverteringen. En riktigt positiv erfarenhet som jag kan tipsa om för de som inte provat är att börja med enduro och förlänga hojsäsongen lite. Enduro med dubb är ju inte fel det heller.
——————————————-
Aprilia Tuono 1100 Factory -18
KTM 350 exc-f Sixdays -17
tjo ingen som har broms och kopplingsgrepp över att sälja? korta gärna svarta/röda
Tycker dom verkar stört dyra som nya? Till SP1 hade jag från Kina som höll och fungerade 100% i flera år tex.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|