Aprilia Tuono V4

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000
När hojen kom upp på depåstödet idag efter en tur över Sättra, Svensboda och Furusund så upptäckte jag att bakhjulet hade fått sig en smäll. Inga märken utan bara en böjning innåt ungefär 5 mm som om bakhjulet slagit ned i en grop. Har alldrig varit med om detta tidigare på min fina Tuono snyft. Paradoxalt så körde jag väldigt försiktigt då det var årets första längre tur med lurande grus här och där. Har inte ens minne av att jag varit nere i någon grop. Har kört över massor av knölar och svackor tidigare utan något som helst problem. Inga märken i däcket eller på sidan av fälgen. Hur är detta möjligt?
Potthål från förra året som du inte upptäckt?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
När hojen kom upp på depåstödet idag efter en tur över Sättra, Svensboda och Furusund så upptäckte jag att bakhjulet hade fått sig en smäll. Inga märken utan bara en böjning innåt ungefär 5 mm som om bakhjulet slagit ned i en grop. Har alldrig varit med om detta tidigare på min fina Tuono snyft. Paradoxalt så körde jag väldigt försiktigt då det var årets första längre tur med lurande grus här och där. Har inte ens minne av att jag varit nere i någon grop. Har kört över massor av knölar och svackor tidigare utan något som helst problem. Inga märken i däcket eller på sidan av fälgen. Hur är detta möjligt?
Däcktryck? Borde inte ett potthål som bucklar fälgen kännas rejält??

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008
Har alltid kört på 2.8 bak vilket inte ska vara något problem men måste checka av trycket igen för det skulle ju kunna vara en orsak?

Nyheter
Video: Bike nr 4 med Yamaha R9

I nästa nummer av Bike, nr ...

Årets MC-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Fira motorcykelns dag 3 maj

Den 3 maj firas Motorc...

Motorcykelns dag firas 3 maj

Den 3 maj 2025 fi...

Sex nya mc-stipendiater utnämnda

Mc-stipendiet är Svedeas bi...

Triumph redo för terrängen

Inför 2025 lanserar Triumph...

Dags för hjälmbytarvecka

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vi ska provköra Yamaha MT-07 med automatlåda – vad vill du veta?

John är snart på väg till S...

ExploreBike: Offroadkurs för äventyr

I vår lanseras offroadträni...