Aprilia Tuono V4

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
En liten italiensk räcer.
Det är ju som micke65 skriver? Din text är identisk med det han skriver. Det är ALLTID en tolkningsfråga dock vad som gäller om någon "tränar" men inte försäkringstagaren så glasklart blir det aldrig.

Enda som eventuellt skiljer sig mot tidigare är "tävlingsliknande former". Innebär det en bana eller att man startar och går i mål?

Ja, fast det är ju just det som det inte gör? När det också står definierat som "hastighetskörning under tävlingsliknande former" så känns det ju som att man från försäkringsbolagets sida värjt sig ganska bra mot all sorts banåka. Men jag ska absolut ringa och prata med dem för att få ett ännu solklarare besked. :rolleyes:

Och när ni säger bandagar, Micke65 och FettSnok, menar ni då att dessa arrangerades under SMCs regi?

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Tuono V4 1100 Factory kommer till Sverige i april och kommer att kosta 155 900:- enligt Bikeport. Spontant känns det nästan prisvärt. Eller vad säger ni? Nu blev man ju sugen på att skaffa sig en apa igen...

"Vanliga" RR modellen landar på 140 900:-. Nu är det bara att hålla tummarna för att Svedea och BMC inte ändrar klassningen utan kan erbjuda försäkring med rimliga villkor.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tuono V4 1100 Factory kommer till Sverige i april och kommer att kosta 155 900:- enligt Bikeport. Spontant känns det nästan prisvärt. Eller vad säger ni? Nu blev man ju sugen på att skaffa sig en apa igen...

"Vanliga" RR modellen landar på 140 900:-. Nu är det bara att hålla tummarna för att Svedea och BMC inte ändrar klassningen utan kan erbjuda försäkring med rimliga villkor.

Delar dina uppgifter. Dvs den ÄR prisvärd! Vad gäller försäkring inväntar jag svar från min säljare, de jobbar på det och är väldigt medvetna om att det är en framgångsfaktor med vettig "street"-försäkring.
Skulle ju va olämpligt om de gjort som ktm märkesförsäkring gjorde med 1290sd...

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Delar dina uppgifter. Dvs den ÄR prisvärd! Vad gäller försäkring inväntar jag svar från min säljare, de jobbar på det och är väldigt medvetna om att det är en framgångsfaktor med vettig "street"-försäkring.
Skulle ju va olämpligt om de gjort som ktm märkesförsäkring gjorde med 1290sd...

Exakt.
Faan vad sugen jag blir på factoryn :gnissla

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas

Det är ju oförskämt bra pris :O

Lassesthlm

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2011
Hoj
Aprilia Tuono-14, Monster 1100 EVO, BMW F800R CF, Yamaha TT600, KTM 525 stulen, BMW 1150R Rockster, XT-500, Suzuki GS-1000, Honda 750, Honda 125.
Aghhhhh kan det inte bli vår snart, har en vit-14 som står och väntar på mig:banana

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Någon som vet nått ställe som säljer bellypans till bra pris inom eu?
AF1 säljer till bra pris, men tyvärr så pajar frakten totalpriset.

Om det är en någon som har en att sälja så skicka ett pm. :hej

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory

Är det inte "grå" import när man köper via Bikeport?
Därav det förmånliga priset!

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Är det inte "grå" import när man köper via Bikeport?
Därav det förmånliga priset!
Vet inte vad du menar med "grå" import, men BP är återförsäljare för SPG (Aprilia, Piaggio, Vespa osv) precis som exvis Probike och Marcussen.

God jul åxå!

Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Grå import är det när ett företag importerar nya cyklar och inte är reg återförsäljare. T.ex Fordonshandel.se

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
Grå import är det när ett företag importerar nya cyklar och inte är reg återförsäljare. T.ex Fordonshandel.se

Det va detta jag menade med
Gråimport. Men det var väl för väl att jag hade fel :)
God jul på er allihopa
Jag är galet sugen på att åka lite idag.....

Lillennr1

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2014
Hoj
Rytande V4
Nu börjar det likna nått :) Arslet skall bli vitt och en bellypan ska på, sen blir det snakeskin på tanken och lite stilrena dekaler också :D

image.jpg

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    1.7 MB · Visningar: 119
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fick bekräftat av min handlare att försäkringen skall hamna i samma nivå som tuono V4 1000.

Så den som funderar på hojbyte till en ny streetfighter måste vara ordentligt slut i roten att inte ta en Tuono 1100

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!