Aprilia Tuono V4

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Rekommenderas det att gå ner till 15t fram av massan på detta forum? Tycker den är bråkig att köra runt i stan med.

Om jag inte är ute och motorcyklar så har du 15 fram. Skaffa Gabro's ECU (om du har en 15-16) så är problemet löst (eller vänta till han fixat en -17).
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Drevade just ner från 16 till 15 på min -14, lätt värt!
Hojen blev mycket trevligare i stadstrafik plus att den blev ännu mer bakhjulsvillig :tungan
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Hmm ja de kanske man skulle kollat närmare på, ni tycker inte att den varvar för mycket under motorvägskörning med mindre drev fram?
 

G3ting

Medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Växjö
Hoj
Aprilia Tuono V4R APRC - 14
Hmm ja de kanske man skulle kollat närmare på, ni tycker inte att den varvar för mycket under motorvägskörning med mindre drev fram?

Om jag inte missminner mig ligger jag mellan 5,5-6k rpm i runt 120-130km/h efter bytet. Låter väl lite mer än det gjorde innan, men för mig väger fördelarna upp nackdelarna!
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Ge faaan i Probike Syd är min rekommendation.

DSB 02 - Immobilizer fault: key code not read (key not present or transponder not working) Vanligt fel. Bara ta ur nyckeln och starta om. Kan vara att signalen blivit störd av något.

Bör jag oroa mig över att röda lampan fortfarande lyser och att texten SERVICE är kvar?
 

heltsonika

Het Potatis
Gick med
13 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono Factory -22
Bör jag oroa mig över att röda lampan fortfarande lyser och att texten SERVICE är kvar?

Även efter omstart? Vad du kan göra är att gå in i diagnostiken och ta bort felkoder och släcka servicelampan (reset coupon). Koden för att komma in i systemet är 12412. Då nollställer du även den vanliga servicen så du är tvungen att hålla koll på intervallen själv.

- - - Updated - - -

(Klicka inte på update!)
 
Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Vilket läge rekommenderar ni för bakhjulsåka?

AWC = 0

ATC = 0

S, T eller R? (Tuono 1100).
 

Grimm

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Ort
Västkusten
Hoj
Kawasaki VN800(Såld), Kawasaki Z1000(Såld), Aprilia Tuono V4 1100 Factory -17
18194697_10155184237655396_5176277646808503339_n.jpg

Hämtade igår nya pärlan, helt lyrisk första körning!
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Jag kör med .
T
Awc, 0
Atc, 2-4

Gasar upp den i 2 o 3 med. Endast en handledsknyck



Skickat från min SM-N910F via Tapatalk
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vill köra rejsväxlat, måste man köpa ny växelpinne för detta? Har inte fått hem hojen än så kan inte kolla.

Vilka kraschpuckar är the shit? Har sett R&G, finns det andra som är bättre/billigare?
 
Last edited:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top