gfra
Medlem
Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
Vax får du bort med vanlig kallavfettning. Sen kan du tvätta av med fönsterputs eller t-röd innan montering.Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
Funkar det bra med lyften för styrkornan? på min kändes det som att jag skulle knäcka kåpan till lysena när man skulle häva upp den så vågade inte trycka påHalva säsongen har gått, så dags för lite mellanservice av apan. Olja, filter och nya s22-or skall på.
View attachment 461726
Använder en spärrskaftshylsa som förlänger lyfttappen lite. Får väl emellan ett papper precis.Funkar det bra med lyften för styrkornan? på min kändes det som att jag skulle knäcka kåpan till lysena när man skulle häva upp den så vågade inte trycka på
Tjena Bloom!Tänkte skriva en utvärdering av puigs rutan, haft den monterad ca 50 mil och bestämde mig för att montera tillbaka original. Jag är 190 lång och tycker att rutan för min längd skickar all luft rakt på hjälmen, håller jag handen under hakan är det typ vindstilla i ca 120 km/h. Men vobblar som fan i hjälmen. Så för en kortare förare tror jag den är riktigt trevlig, synd då ja gillar utseendet, kan sälja den för halva priset om någon går och funderar på att köpa en?
Har kommit till samma beslut, men inte till skott ännu. Jag hade köpt en 2017, den fick quick-shifter både uppåt och nedåt, 2016 har bara uppåt.Tjena! Jag har beslutat mig för att jag måste ha en Tuono 1100 men min budget tillåter inget dyrare än ca 105'.
Är det stor skillnad på 2017+ mot 2016?
Finns 2016 Factory med 850 mil på blocket för 100' och en 2017 RR med 770 mil för 105'. Vad anser ni som har stor erfarenhet av Tuono är rätt väg att gå här?
Några problem med 2016 som löstes på 2017? Om det bara är lcd-skärmen som är ny går jag nog på 2016 Factory.
Någon här som går i säljtankar inom min budget?
Ja ju nyare desto bättre antar jag och blipper ned är ju lockande. Finns tyvärr bara en -17 till salu inom min budget sen är nästa hopp upp till 130'. Den för 112' är en sen -16 med den gamla displayen.Har kommit till samma beslut, men inte till skott ännu. Jag hade köpt en 2017, den fick quick-shifter både uppåt och nedåt, 2016 har bara uppåt.
Bara skönt med en riktig varvräknare. TFT-skärmen på min -17 tycker jag är svåravläst när det går fort.Den äldre displayen gör mig inget.
Grattis! -16 är en bra årgång. Analog öhlins, vacker analog varvräknare och euro3 motorn med avgasklaffen i mellanröret, så man slipper stöka med vajrar till spjällmotorn om man vill ta av/på slipon.På lördag blir jag nog med Tuono 1100 Factory 2016 om inget ser helt galet ut! Den äldre displayen gör mig inget. Denna hoj köper man för motorn, chassiet och väghållningen! Vi ses på vägarna!
avfettning, diskmedel och avsluta med 50%t-röd och vatten, torka av med något som inte luddar.Ni som monterat stompgrips, vad tvättade ni ytan med före? Min hoj är sjukt välhållen av tidigare ägare, dvs vaxad som fan. Gissar att verkligen allt vax måste väck för att klistret skall hålla.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|