Aprilia Vs Husaberg motard

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Jag sneglar på likadana hojar som du. Varför överväger du inte även en KTM 525 EXC om du ändå kikar på en Husa? Vet du nåt som inte jag vet? God Jul också! :)

Folket

Fickan tom
Gick med
2 Nov 2004
Hoj
Husqvarna 1954 & 56
Döden2 skrev:
2674977 Annars finns det en fin(utan stenskott) Aprilia 550 till salu i slutet av mars!
då får man ju en cykel som drar i från trimmade Husor:tummenupp
Och läs senaste supermotomagazine...:tungan

Har Aprilia släppt någon ny cykel ??? För den som drar en Husa har vi inte sett än i Sverige !!!

Last edited:

Döden2

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
KTM 505 SMR KTM 250 SX
Folket skrev:
2687231 Har Aprilia släppt någon ny cykel ??? För den som drar en Husa har vi inte sett än i Sverige !!!

Aha! det kanske var en röd liten symaskin som gjorde det!?

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Folket skrev:
2687231 Har Aprilia släppt någon ny cykel ??? För den som drar en Husa har vi inte sett än i Sverige !!!

Får väl hålla med dig då eftersom ingen annan gör det. :)

Jag har varit på alla tävlingar utom 2 den gångna säsongen och jag har inte heller sett en Aprillia dra ifrån en Husa på tävling.

På pappret så har väl Aprillia lite mera effekt och mera vikt?

Sen vad andra tycker här på SH har jag ingen åsikt om. Kanske har gjorts tester eller provats på annat vis. Kanske menas rakt fram ett par hundra meter. Vad vet jag. Ingen vet allt, men alla vet något.

Spelar det någon roll egentligen? Jag tycker Aprillia har tagit fram en fin hoj. Kul att Robin inte blir själv nästa säsong. :tummenupp

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
Är själv nyfiken på Aprilian o måste prova i vår. Men hur är den o svänga me? har ju förtusan sporthojsbrett bakdäck! Känns som lite väl, men va vet ja...

lazar

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
husa fs650 -04
ducce749 skrev:
2481022 Hallå!

Har nästan bestämt mig nu. Det står mellan en Aprilia sxv5.5 eller husa 650. Det som blir mest avgörande är nog försäkringspremien. Någon som vet vad en Aprilia kostar att försäkra? Har hört att husan är reggad som 6 eller 9Kw kan det stämma? Sen hur mycket väger Aprilian? har tittat på deras hemsida men antingen är jag blind eller dum i huvudet men kan inte hitta något om vikten.
Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få i detta ämne:)

Med facit i hand så skulle jag nog valt aprilia för gata/bus/wheeeeelie:D ,för bana ev.husaberg.Hur kul är det o ha en husa som man inte kan wheela/busa med utan att riskera motorras:näsblod i 10-20000 kr klassen.Husa = skogen. Gata = nått annat.

Wheelie4ever

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2006
Hoj
Aprilia 550 Sxv -06 blev stulen för tillfället utan hoj
ducce749 skrev:
2481022 Hallå!

Har nästan bestämt mig nu. Det står mellan en Aprilia sxv5.5 eller husa 650. Det som blir mest avgörande är nog försäkringspremien. Någon som vet vad en Aprilia kostar att försäkra? Har hört att husan är reggad som 6 eller 9Kw kan det stämma? Sen hur mycket väger Aprilian? har tittat på deras hemsida men antingen är jag blind eller dum i huvudet men kan inte hitta något om vikten.
Är väldigt tacksam för alla svar jag kan få i detta ämne:)

Vet inte vad husan kostar men min 550 kostar ca 4000 helår halvförs i sthlm... har bara haft kortet i 4 år dessutom.
Har försäkrat på Bilsport o Mc som offroadcykel.

Står på deras sida vad den kostar och alla modeller som räknas som offroad.

Det är en hel del villkor som ska följas men har inte hittat nån billigare försäkring än....

Last edited:

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Men vad alla skall vara arga,dömande och bara kapa allt.
Provkör o bestäm själv =P själv e jag väldigt nöjd me min husa 650 -05
själv inte provkört ngn aprilia bara ktm o husa.
komme nog inte att köpa italienskt ngn gång pga av priset annars gör dom ju fina cyklar.
(Sen kan man ju diskutera om man kan lita på Smörande brats med back slick som hoppar upp ur sanden o försöker sno ens tjej så fort man vänder ryggen till på stranden :arsele)

//Jocke

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...