Aprilian vägrar starta!!!

Johannes_88

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2004
Ort
Vårgårda
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Aprilia RS 125 -02

Tja. Jag hade oxå problem med min RS 125 -02. Men nu funkar det. Den fick massa olja och det tog hårt på oljetanken. Jag satte i nytt stift och så funkade det en stund men sen dog den igen. Jag upptäckte att man inte ska stå stilla och gasa får då dör stiftet. Men nu har jag satt i ett nytt stift och jag har varit ute och kört en hel del och det funkar hur bra som helst :D.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Johannes_88 skrev:
Tja. Jag hade oxå problem med min RS 125 -02. Men nu funkar det. Den fick massa olja och det tog hårt på oljetanken. Jag satte i nytt stift och så funkade det en stund men sen dog den igen. Jag upptäckte att man inte ska stå stilla och gasa får då dör stiftet. Men nu har jag satt i ett nytt stift och jag har varit ute och kört en hel del och det funkar hur bra som helst :D.


Mmm låter som samma problem!
Är ju så osso att alla hojar startas på olika sätt!
Om jag ska få igång min när den e kall måste ja ha full chok (stavning) ingen gas osso när den tänder så bort me choken o ganska mycke gas så funkar d :)
 

Toffe10

Presidetn No Limit Cruisers
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Åland
Hoj
-04 Husaberg 650FE SM-Utrustad
de kan ju hända att den får för mycket olja.. :va
 

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
De tål ingen chok alls nästan... behöver chok (stavning) ca 2-3 sek sedan ingen mer... då håller stiftet ett tag.. innan så får man byta hela tiden. :brinnerup
 

BillytheBoy

Runnig for a Honda Nsr
Gick med
12 Nov 2004
Ort
Sthlm
Hoj
Honda Nsr -97
Hade samma problem med Nsren, och de kommer och går efter som jag inte har körkort och den står en längre tid lite då och då..

Men det är inte bara Aprilia hojjar som jävlas med oss såhär. Hojjarna är inte gjorda för att stå stilla i garaget :tungan

Kul att höra att allt löste sig med hojjen också :banana
 

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Ort
Segeltorp
Hoj
Dt125r
stoooffe skrev:
Hej!
Har varit ute o kört med den ca 15 mil idag! Gick hur bra som helst!
Vet inte vad det som hände innan kan bero på! Men något e där med tomgången för ja har dragit upp tomgångsskruven till max men den vill ändå dö när ja släpper gasen! Så ja måste hålla gasen på typ 3000rpm hela tiden när ja står stilla för att den inte ska dö! Men nu när ja har varit ute o kört med den så går det helt plötsligt bra att starta med elstarten! Vet inte vad allt berodde (stavning?) på!
Men men!
Den går iaf o köra med nu :D!

Ska ändå in med den på verkstan på torsdag för de måste ju fixa tomgången åt mig!



har du kollar flotör nålen????
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Har ni med rs 02 fortfarande probelm med tomgången? att den dör under 3000varv? Så var det på min förut. Skruva på blandningsskruven så hjälper det! /Chrille :tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Bara för att du har gnista i luften behöver du inte ha det under kompression.
Om batteriet inte ger tillräckligt med kräm så orkar den kanske inte både tända stiftet och dra runt motorn.
Annars är små trix att knacka in elektrodavståndet på stiftet och rullstarta/fixa fräscht batteri.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top