Aprilskämtsligan 2010.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hur många aprilskämt har du gått på hittills i dag?

Jag har gått på 3 stycken och klockan är bara kvart över tio. :mad:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
ingen än så länge,men dagen är ju långt från slut....:gnissla
jag är på min vakt,har fått några skumma sms på telefonen:D

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
fick ett sms av en polare:

"Vad är det för bild du har blivit taggad på Facebook?!
Förhuden sticker fram!!"

naturligtvis var jag på min vakt en dag som denna och kunde syna hans lilla skämt.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Enligt Radio Stockholm ska man till årsskiftet släcka ner det analoga radionätet och bara köra digitalt, när man lämnar in sin radio får man en tusenlapp som man kan använda till att köpa en dator eller en digital radiomottagare ;) Jag gick faktiskt inte på det

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hehe, gött arga en del var i sina kommentarer :tummenupp

Tidningen höll på kommentarerna skitlänge innan dom kom ut i klump på nätet.

Det gör dom även i vanliga fall, så ingen blev väl misstänksam att artikeln var okommenterad.

Helt klart kul, den andra lokalblaskan drog till med något så roligt som att komunalrådet hade beslutat att resa en staty av sig själv mitt på torget.
Problemet är bara att han verkar vara så nära släkt med Kim Jong Il att det rent av är trovärdigt, nu när tidningen har tipsat om det.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Har inte gått på ett enda.
Dock har jag lurat tjejen... :D

En polare gick på att kommunen och elbolaget skulle starta upp internetleverans via elnätet på 100 mbit(s (ca 10 år sen) och att 100 försökspersoner skulle få en adapter om de begav sig till ett ställe i stan.
Polaren väckte mig skittidigt och härjade något om att ta mig dit. Han var redan påväg i full fart. Då påminnde jag honom om datumet och hörde en tvärnit i andra änden av luren. 'Fan' sa han och lade på.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
själv blåste man jobbarkompisen så det vissla om det.

han och en till var länge på lunch, rasten är 45 min och när jag ringde så hade det gått 1 timme. jag presenterade mig som vår gemensamme nya chef och undrade var i helvete han höll hus. rasten är minsann 45 minuter och inte en sekund längre.
"-du skall infinna dig här NU"
han svarade lite darrigt (är annars en ganska stabil kille) att han kommer så fort han kan och att det inte skall hända igen.

därefter så sa jag till alla mekanikerna att nu säger ni till att Ingemar (nye chefen) är vansinnig och att han skall akta sig för honom :D
sagt och gjort så är han tyst, irriterad, försiktig och tar sig in i verkstaden utan att det märks.
efter en stund gick jag fram till han och undrar hur det gick med jobbet han höll på med (löst prat bara). efter en liten stund så undrade jag vad som hade hänt eftersom Ingemar var vansinnig på just honom. han förklarade som det var och sa lämna mig i fred, vill inte prata mer.

jobbarkompisen var på mycket dåligt humör och precis då kollade jag upp på de andra mekanikerna och de gömmer sig bakom sina bilar och asgarvar med handen för munnen.

efter en halvtimme så kände jag att jag var tvungen att avslöja skämtet,
"-DIN JÄVEL, JAG HÖLL PÅ ATT BLI AV MED KÖRKORTET. JAG KÖRDE FORT SÅ IN I HELVETE FÖR ATT KOMMA TILLBAKS"

han var rätt sur en stund efteråt, men när han lugnat ner sig så garva han själv åt det. :hihi

MissHelly

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
ingen än så länge...
Inte blivit lurad vad jag vet iaf. men har lurat två andra! första skämtet var elakast och mest lyckat... byggde upp det utifrån en läkartid jag hade imorse. sedan skickade jag sms och bad vederbörande höra av sig snarast möjligt då jag behövde tala om en ganska viktig sak. lite trevande men (uppenbarligen) trovärdigt förklarar jag mig fram till att jag visat positivt för hepatit c. vilket inte hade varit med i de "standard" tester jag gjort innan vi hade träffats. men som jag alltså fått veta att jag har nu hos läkaren. som pricken över i:et var det tydligen den enda typ av hepatit somvederbörande inte var skyddad emot, och kände till rätt bra genom jobbet. iaf så gick han verkligen på det, stenhårt. stackarn höll på att falla ihop. dock kunde jag inte hålla masken mer än fem minuter. men det verkar som om det gjorde sitt ändå :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati