arai-hjälm...

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
Kan någon vänlig själ hjälpa mig? :confused:
Har precis (efter en tids väntan!) fått hem en sprillans arai-hjälm som jag beställt från FC-moto (Tyskland). Beställde en Viper, vilket stämmer enl både order och medföljande fraktsedel. Tyckte det var lite lustigt att det står "quantum-V" på visiret, ingenstans står det Viper....hmm, googlade lite och det verkar som om det är två olka modeller... är det någon som vet??:va

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Bild?

Ser den ut som den du beställde? Ett visir passar flera Arai -modeller, så jag tror inte du skall hänga upp dig på det.

Har själv en Chaser och där står modell-namnet lackat i nacken på hjälmen.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ingen fara. Visiret passar till flera olika modeller. Är det ett "Super ADSIS L-type"?

Modellerna heter olika beroende på vilken marknad de säljs på. ARAI Chaser finns te x inte i USA, där heter den Quantum 2.

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
Bild?

Ser den ut som den du beställde? Ett visir passar flera Arai -modeller, så jag tror inte du skall hänga upp dig på det.

Har själv en Chaser och där står modell-namnet lackat i nacken på hjälmen.

Tack för att du tar dig tid :tummenupp
jo alltså. Desvärre står modellen i nacken, tydligt "quantum V",
fan är det fel hjälm så blir jag tokig!! Har ju väntat och väntat...
suck...:va

Ingen fara. Visiret passar till flera olika modeller. Är det ett "Super ADSIS L-type"?

Modellerna heter olika beroende på vilken marknad de säljs på. ARAI Chaser finns te x inte i USA, där heter den Quantum 2.

Ok =)
ja jag visste att Viper kunde heta Profile, som den gör i Japan t ex... men inte att den kunde heta quantum V. Aldrig hört eller sett den modellen förut, på FC motos hemsida finns inte den ens med! Tror det är fel fel fel...:huvet

Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
är de inte annars bara att jämföra mot en bild o se om det är viper hjälmen?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Är det fel storlek? Är den ful? Är det en schysst hjälm är det väl bara att vara nöjd och glad.

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
är de inte annars bara att jämföra mot en bild o se om det är viper hjälmen?

Var inne på MC-varuhuset idag, hjälmen är ju identisk med viper-modellen. En kille där hade en teori om att denna modell (quantum-V) är föregångare till viper. Så die deutschen försöker lura på mig gammalt skräp :gnissla
hmm, den är iofs störtskön och sitter som gjuten. =) men man vet ju inte riktigt med kvaliteten, eftersom jag trots allt betalat för en viper!!!

Tack för visat intresse :tummenupp

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag har beställt två hjälmar från fc-moto. Den första jag fick hette Viper GT, och efter att den blev förstörd efter en olycka beställde jag en till. På denna stod det Quantum V och vad jag kan se så är det exakt samma hjälm. Jag har samma storlek och de sitter precis samma. Jag hade inte oroat mig om jag var du.

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
Jag har beställt två hjälmar från fc-moto. Den första jag fick hette Viper GT, och efter att den blev förstörd efter en olycka beställde jag en till. På denna stod det Quantum V och vad jag kan se så är det exakt samma hjälm. Jag har samma storlek och de sitter precis samma. Jag hade inte oroat mig om jag var du.

Hej och tack för ditt svar, skönt att höra att någon annan fått en likadan =)
Jag behåller den nog iaf, jag menar, orkar skicka tillbaka och vänta och hej och hå =) känns ju lite konstigt om de skulle kunna skicka något som inte var likvärdigt för samma pris, eller hur?

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Så die deutschen försöker lura på mig gammalt skräp :gnissla
hmm, den är iofs störtskön och sitter som gjuten. =) men man vet ju inte riktigt med kvaliteten, eftersom jag trots allt betalat för en viper!!!

Tillverkningsår och månad står väl i hakremmen på Arai så man kan avgöra hur gammal hjälmen är...

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Var inne på MC-varuhuset idag, hjälmen är ju identisk med viper-modellen. En kille där hade en teori om att denna modell (quantum-V) är föregångare till viper. Så die deutschen försöker lura på mig gammalt skräp :gnissla

Tack för visat intresse :tummenupp

Uj. Att stega in på MC-varuhuset och be om hjälp när du just köpt en hjälm från Tyskland kräver bollar.

Om jag får gissa hade killen där en teori om att du var en illojal snålis också.

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
Uj. Att stega in på MC-varuhuset och be om hjälp när du just köpt en hjälm från Tyskland kräver bollar.

Om jag får gissa hade killen där en teori om att du var en illojal snålis också.

... joo visst sa han "du skulle köpt den här istället" och "så går det när man köper grejer från Tyskland.." några ggr :D men du vet,
ibland lönar det sig att ha :tuttar ha ha ha!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
... joo visst sa han "du skulle köpt den här istället" och "så går det när man köper grejer från Tyskland.." några ggr :D men du vet,
ibland lönar det sig att ha :tuttar ha ha ha!
Jag veeet. Alla som jobbar där är suckers för pussy. Skandalöst.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag veeet. Alla som jobbar där är suckers för pussy. Skandalöst.

Nu blev jag krEnkt. :fakta Jämlikhet my ass, vad fan, vad skall vi grabbar göra, dra ned gylfen och fladdra med ögonfransarna när vi behöver hjälp? :hihi

Nänä, skulle inte tro det, grabbar är jävligt vana att få lösa sina egna problem. :fakta Det är en jävla tur det...men vi har ju de som fumlar med spännband, och råkar vara bördiga från kgl. hufvudstaden... :rofl

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nyfiken, berätta nu hur du hade gjort om hon kom in? :D

Jag hade gett henne en örfil och skällt ut henne efter noter. Sen hade hon aldrig handlat nån annanstans igen. Tjejer gillar att bli dominerade.

Så ska en slipsten dras!

Nänä, skulle inte tro det, grabbar är jävligt vana att få lösa sina egna problem. :fakta Det är en jävla tur det...men vi har ju de som fumlar med spännband, och råkar vara bördiga från kgl. hufvudstaden... :rofl

Förstår inte vad du menar.

Last edited:

Tina!

katten racing
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Triumph TT 600, -01
Jag hade gett henne en örfil och skällt ut henne efter noter. Sen hade hon aldrig handlat nån annanstans igen. Tjejer gillar att bli dominerade.

Så ska en slipsten dras!

:glömdet lol....ha ha

Så die deutschen försöker lura på mig gammalt skräp :gnissla

Tillverkningsår och månad står väl i hakremmen på Arai så man kan avgöra hur gammal hjälmen är...

de har tagit bort datumstämpeln nuförtin....:S

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Missat Markus episod med spännbanden? :hihi

Jag trodde du menade mig. Jag har kanske eventuellt haft problem med spännband också. :5sure

Trådstarterskan har fixat avatar också. Hon fiskar örfilar och sånt, det är jag säker på.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning