Arai hjälmar

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
SuperDuke
Hallao!

Är ny här på forumet, och tänkte se om man kan få lite hjälp angående Arai-hjälmar. Har testat en del olika märken men Arai kändes bäst. Testade en modell i xs, men skiljer det mycket mellan de olika modellerna de har i storlek?

Hade nämligen tänkt beställa utomrikes:)

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Kan tyvärr inte hjälpa dig i din storleksfråga. Vill bara påminna dig om att hjälmen ska vara CE-märkt.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Kan tyvärr inte hjälpa dig i din storleksfråga. Vill bara påminna dig om att hjälmen ska vara CE-märkt.

skiljer sig från olika bolag, kollade med Bil-Sport MC om det , och enligt dem är Arai fortfarande Arai även om den är köpt utomlands

Valentinic

Maxar
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
R1000 K5
När det gäller en given Arai-modell så skiljer sig t.ex. staternas XS från de svenska XSarna. Lite större over there! Det finns iofs tillbehörskuddar för att finjustera passformen. :)

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
När det gäller en given Arai-modell så skiljer sig t.ex. staternas XS från de svenska XSarna. Lite större over there! Det finns iofs tillbehörskuddar för att finjustera passformen. :)

M är då likadan iaf. I asien har de lite annan passform jämfört med EU/USA.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Köpte en RX7 corsair nakano shuriken small. Stämde bra när den kom hem från ebay. Testade i butik här innan.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Har haft Europeisk och Amerikansk RX-7a och XSen skiljde sig.
Som sagt, det finns kuddar för att att göra storlekarna både större och mindre, så är man inte alltför vanskapt så är det bara att handla. :D

Då hade du otur. Normalt sett är det samma hjälmar som säljs i europa som i usa endast lacken som kan skilja. Det gäller xs oxå.

ZephO

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
SuperDuke
helvete köpt skiten på www.fc-moto.de

same shiit ... min sitter som gjutet

bästa hjälmen

Mmm...tror nog att det kommer att bli köp därifrån, men finns det en risk att jag jag kan behöva gå upp till S bara för att jag väljer en annan modell mot vad jag testade, enda vägen kanske är att prova de olika modellerna i butik först??

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...