Arai hjälmar

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Efter mycket velande och en del avvaktande på nya lacker så beställdes min nya hjälm idag.
Det blev en Arai rx7 gp Jonathan Rea replica.
Den dyker väl upp om några veckor då den ej kommit in i lager inu..
:tummenupp:tummenupp

Jag betalade 6470 för hjälm Arai rx7 gp + xtra visir svart, sen fick man med en hjälm väska o visir skydds påse, allt inkl frakt.

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Ett bra pris! men till sverige får du lägga på moms+frakt+tull

Sen om du köper från usa så är det inte gokänd för europa har för mig att de skiljer något i modell också men inte säker.
Kolla på hjälmar från england så slipper du moms, tull mm och så är den eu gokänd.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ett bra pris! men till sverige får du lägga på moms+frakt+tull

Bara om du har otur & de kontrollerar just ditt paket. Jag har köpt flera ARAI-hjälmar från både USA & Japan & klarat mig undan. Te x 3600kr för en ARAI RX-7 RR Corsair i valfri lack. Inklusive frakt.

En hjälm blev stoppad & där fick jag förtulla ca 500kr för hjälmen.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Bara om du har otur & de kontrollerar just ditt paket. Jag har köpt flera ARAI-hjälmar från både USA & Japan & klarat mig undan. Te x 3600kr för en ARAI RX-7 RR Corsair i valfri lack. Inklusive frakt.

En hjälm blev stoppad & där fick jag förtulla ca 500kr för hjälmen.

Är ju just det "otur". Jag har beställt massor med saker över från t ex ebay. Klarat mig bra men har "åkt" dit mer än en gång. Beställde ett skinnställ och fick betala runt 1000kr extra för det då jag fick tulla.

Sen är det detta med garantier, storlekar osv. Gäller att veta vad man skall ha annars blir det jobbigt.

3600 inkl frakt är ett kanonpris! vill gärna veta vart du hittar det priset, bör ju ha andra saker också, vill även ha en hjälm till tjejen.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Är ju just det "otur". Jag har beställt massor med saker över från t ex ebay. Klarat mig bra men har "åkt" dit mer än en gång. Beställde ett skinnställ och fick betala runt 1000kr extra för det då jag fick tulla.

Sen är det detta med garantier, storlekar osv. Gäller att veta vad man skall ha annars blir det jobbigt.

3600 inkl frakt är ett kanonpris! vill gärna veta vart du hittar det priset, bör ju ha andra saker också, vill även ha en hjälm till tjejen.

Jag köpte senast (den för 3600kr) från Japan-Go-Shopping på ebay.com
Det var en ARAI Haga GP Fire & Ice.

Relocx

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2009
Hoj
KTM 640 Adventure
Fundersam över vilken storlek jag ska ha.

Mäter jag mitt huvud så är det 58cm runt om och då är det en M som gäller enligt deras storlekar.

Provade ut både S och M i butik och tyckte väl att S satt tajt överallt. M satt inte lika tajt på kinderna (dvs ingen hamsterlook där inte) men bra på resten av huvudet. Så nu går jag och tvekar över vilken jag ska ha. Tror ingen säljer Arai här i stan så det blir en bit att åka om jag ska prova ut igen.

Hade en KBC innan och den hade jag XS i och tyckte den satt bra (men väldigt tajt). Så jag blir inte klok på storlekarna :D

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Finns en RX7 Haga i Medium på Honda MC Center Göteborg för 4995:- (Postorder finns..)

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Är det någon som har koll på vad "pinlock ready" innebär vid köp av nytt visir till Arai? :va

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Ny ARAI-hjälm

ARAI släpper snart sin senaste medlem i RX-7 serien kallad RX-7 RC.
Den är baserad på deras F1-hjälm, byggd i kolfiber för hand. Att tillverka en hjälm tar en hel dag.

Billig blir den inte med en prislapp på £2.000-£2.500 (Ca 25.000-31.000SEK). :)

Källa: Superbike Magazine.co.uk

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Tjena,

Lillemans MC i Lund har en RX-7 Corsair i vitt för 4k. Vet dock inte vilka storlekar som fanns kvar.

Vet inte om lillemans har kvar några, men i somras hade de iaf bl.a. haga red för 5500:-
Köpte en Randy på Lillenmans idag och då fanns dom kvar fast för 4k. Vet inte vilka storlekar dock.

Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
ARAI släpper snart sin senaste medlem i RX-7 serien kallad RX-7 RC.
Den är baserad på deras F1-hjälm, byggd i kolfiber för hand. Att tillverka en hjälm tar en hel dag.

Billig blir den inte med en prislapp på £2.000-£2.500 (Ca 25.000-31.000SEK). :)

Källa: Superbike Magazine.co.uk

Porrig.

#58#

Öhh
Gick med
15 Feb 2010
Hoj
Värsta åket
Hämtade min RX-7a Nakano hos Roller igår.. Efter 1 timme framför tv'n med hjälmen på börjar den kännas bra.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha