Bubbas
nähä, om man skulle...
Hej,
Jag har sedan jag köpte min Arai Astro-R för knappt ett år sedan, förbannat visirmekanismen på dessa hjälmar. Byta visir eller bara plocka av/på befintligt vid t ex rengöring innebär ju nästan att man får be sig ledig från jobbet.
Förutom att det är krånligt så är ju sköldarna ömtåliga samtidigt som de måste flexa när man monterar visiret. De flexar f ö även vid normal öppna/stäng.
Nu har ett fäste gått av på ena sidans sköld. En polare har samma problem.
Är detta vanligt och ni som har samma erfarenhet; har ni reklamerat er hjälm?
Bara haft Shoei tidigare och deras mekanismkontruktion är ju mångdubbelt bättre.
Vidar sägs det att Arai har hög säkerhet, men går de klena sköldfästena sönder så trillar ju visiret av![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)
Jag har sedan jag köpte min Arai Astro-R för knappt ett år sedan, förbannat visirmekanismen på dessa hjälmar. Byta visir eller bara plocka av/på befintligt vid t ex rengöring innebär ju nästan att man får be sig ledig från jobbet.
Förutom att det är krånligt så är ju sköldarna ömtåliga samtidigt som de måste flexa när man monterar visiret. De flexar f ö även vid normal öppna/stäng.
Nu har ett fäste gått av på ena sidans sköld. En polare har samma problem.
Är detta vanligt och ni som har samma erfarenhet; har ni reklamerat er hjälm?
Bara haft Shoei tidigare och deras mekanismkontruktion är ju mångdubbelt bättre.
Vidar sägs det att Arai har hög säkerhet, men går de klena sköldfästena sönder så trillar ju visiret av
![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)