Arai Rx7 funderingar

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Ska köpa hjälm och hade tänkt mig en Rx7a.
Nu till problemet, hojen en röd/vit r6a hämtas nästa vecka och så har man ingen hjälm.Dem modellerna jag är intresserad av verkar inte att få levererad förräns någon gång i april. Dessa modeller är Majestic samt Haga Replica (drudi). Så nu behöver jag lite råd.
1. Vänta till april och få den man tycker är snygg och kanske få vänta med att köra hojen pga att man inte har någon hjälm. Eller köpa en färgmodell som man inte gillar för att kunna vara redo när säsongen drar igång.
Smakråd. Tycker ni att det blir för mycket rött om hojen är rödvit och sen ha en hjälm som är röd (Haga Replica drudi), resterande utrustning är svart så det kanske funkar?

/Robert

ps. Om det är någon som har sett någon av dessa modeller i någon butik så får ni hemskt gärna skrika till var ds.

lill-mackan

lite mera hårdrock
Gick med
14 Mar 2006
Hoj
-08 dukeR
Haga Replican är snygg men det är ganska "mycket" på nått sätt (smaksak iofs)
Andra som är riktigt suppernajs är hayden laguna seca, och edwards gp, om man kollar rx-7:eek:r.

Annars har du arai´s viper med sinister lacken som är schyst och en lite annorlunda arai hjälm.

Finns mycket att välja mellan men det är klart att en rx-7 är alltid en rx-7!

:yoparty

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Haga replica Drudi kommer till Sverige i år, men bara i en begränsad upplaga. Nakano Shuriken är sjukt kool, liksom Pedrosa. Köp vad du vill, så länge det är en Arai RX7. Det finns ingen bättre hjälm, faktiskt.

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
eeeeeeh varför köper du inte en billig skithjälm o kör med sålänge??!

895:- för en billig plastkruka som du kan använda som skjutshjälm sen...

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
det var ju faktiskt ganska smart att köpa en skithjälm att använda tills man får den riktiga och sen ha den som skjutshjälm, har inte tänkt på det sättet.
Några förslag isf på billig skithjälm?
Mattias: jobbar du på rolersdäck? isf var det jag som ringde igår och frågade om samma hjälm. (fick meddelandet). Är du säker på att den inte kommer in i år? snackade med säljaren/yamaha av r6an och han ringde ner till arai angående haga hjälmen och han nämnde inte för mig att den inte fanns utan det var samma som för dem andra att den skulle komma in i april näron gång.

/robert

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
jag tycker att MDS edge är en bra och prisvärd "skithjälm"
www.mcpoolen.se

De kan dessutom hjälpa dig med din arai! (smygreklamar för poolarna lite ;))

annars

www.event-mc.se har kanonkoll på ARAI!!!

Rossi1

Medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR Urban Tiger -95, VTR 1000 Sp-2 -2002
Arai

Köp en Vit har jag...mkt snygg...Haga Drudi kommer visst till Sverige..Säkra källor..hehe
Lägger upp bild när min Haga kommer....

Hejsvejs.....

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Sök på Arai Rx7 edwards legend white på google:tummenupp Kostar 7990kr och bör kunna fås inom någon vecka tror jag.

Köpte en RX7:a själv idag, i Gauloses lackering. Nästa hjälm blir nog en sån som jag rekomenderade dig. Om inte ersättaren hinner komma, vilket troligen är -09.

PL0J

Fo' Shizzle!
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
-
Eller så tar du bara och beställer en Haga lackad RX7'a ifrån tex Mlol.de.
Får hem den fort samt att du tjänar en liten slant (billigare än i Sverige).
Mvh
/PL0J

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Har nog bestämt mig för att köpa en skithjälm så länge. vad det blir för skithjälm vet jag inte än men det är väl struntsamma bara den sitter någorlunda bra.
Dock har jag väldigt svårt att bestämma mig vilken lack jag ska ta. tycker ju hagan är skitsnyggt men är lite osäker om det kommer se dumt ut med en så röd hjälm på en röd hoj. Man kan ju köra det säkra kortet och ta majesticen som också är snygg.
vad tycker ni? chansa på hagan och eller säkra kortet med majesticen?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
När kommer du få den levererad?

Har nog bestämt mig för att köpa en skithjälm så länge. vad det blir för skithjälm vet jag inte än men det är väl struntsamma bara den sitter någorlunda bra.
Dock har jag väldigt svårt att bestämma mig vilken lack jag ska ta. tycker ju hagan är skitsnyggt men är lite osäker om det kommer se dumt ut med en så röd hjälm på en röd hoj. Man kan ju köra det säkra kortet och ta majesticen som också är snygg.
vad tycker ni? chansa på hagan och eller säkra kortet med majesticen?

Köp ifrån tyskland i stället om dom har dom hemma då. Trist att lägga sig med skithjälm när man lika gärna kunde haft en bra:)

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Köp ifrån tyskland i stället om dom har dom hemma då. Trist att lägga sig med skithjälm när man lika gärna kunde haft en bra:)
Alltså nja, prismässigt kommer det nog bli ungefär lika då jag har fått ett kanonpris på araihjälmen i sverige. Så frågan då är ju om man vill ha 2 hjälmar eller kanske få hem arai hjälmen snabbt.
Någon som vet om det bara är sverige som har brist på hjälmar eller om det är hela europa, för isf är det ju ingen idé att fundera på att beställa från tyskland.

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
Majestic har RoLLERs Däck fr.o.m mitten på April.

Glajda förbi Rullarns så kan du klämma och känna lite på Pedrosan redan nu.

Du ska definitivt vänta och köpa det du helst vill ha. Annars ångrar man sig.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras