Det är en tuff arbetsmarknad vet vi alla. Allt behöver heller inte vara som det alltid varit, alla verkar hänga upp sig på själva arbetstiden när det var hela förslaget som var kasst o inte bara arbetstiderna.
Att branchen håller på att gå åt helvete tror jag inte på , men att företagen kan producera sina produkter i låglönelände där de har 1/5 av vad vi har i lön är det som är så lockande för dem, dom kan ha fem arbetare till priset av en här.
Så alla ni som tycker att vi skall inte klaga, vi har det bra, det är en tuff maknad,arbetsgivaren är gud som ger oss jobb kan ju sänka sin lön till 1/5 av vad ni har idag ta bort OB, skifttilägg kanske tom era raster eftersom ni verkar tycka det är helt okey
Jag blev själva drabbad av detta för 2 år sen, uppsagd för att produktionen läggs om till ett låglöneland och då hade vi bara haft produktionen i 6månader i Sverige, efter det så ser jag inte upp till arbetsgivaren eftersom att de bryr sig inte om dig ett skit när de inte behöver dig mer eller det passar. Nej kämpa för dig själva o en bättre tillvaro vill de lägga ut sin produktion så gör de det ändå ...........