Arbetslös!!

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Var jobba du tidigare? Vad innebär "och web" som står under yrke i din profil?

Vi skriker efter folk just nu så man kan ju alltid höra.

Jag jobbade tidigare med marknadsföring och webprogrammering/design åt Ljudia. Har hållt på med marknadsföring och webprogrammering i över 10 år nu.

Sen har jag egentligen bakgrund som flygtekniker och teknisk illustratör.

Var jobbar du någonstans? Låter intressant att ni skriker efter folk... :)

Den cutawayen som är min avatar gjorde jag som examensjobb åt Folan AB bl.a.

Mvh Thomas
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag jobbade tidigare med marknadsföring och webprogrammering/design åt Ljudia. Har hållt på med marknadsföring och webprogrammering i över 10 år nu.

Sen har jag egentligen bakgrund som flygtekniker och teknisk illustratör.

Var jobbar du någonstans? Låter intressant att ni skriker efter folk... :)

Den cutawayen som är min avatar gjorde jag som examensjobb åt Folan AB bl.a.

Mvh Thomas
Det vi är mest desperata efter för tillfället är nät- och kommunikationstekniker samt Inteltekniker med kompetens inom framför allt SAN, Vmware och Bladecenters. Sen behövs det väl egentligen alltid folk som kan sina saker när det gäller Movex och AS400.

Vi söker dock även lite andra tjänster som mycket väl kan räcka med att vara tekniskt lagd och dessutom ha på papper att man suttit bakom en skärm i 10 år och har det rätta tänket. Jag slänger iväg ett pm strax med lite mer info så slipper vi förstöra tråden.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ar det inte dags att bli din egna chef sa du slipper uppsagningar? ....ge mc xpress en konkurent :)
 

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Jäkligt tråkigt.
Borde du nu inte ta chansen att dra igång själv nu med företag? Skulle tro du får att göra, men då måste du gilla att pyssla lite papper och sånt också.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Om du inte har något vettigare för dig så kan du få ett litet jobb av mig... Om du skulle ha lite tid över... Fast klart det beror på vad du kostar...
 

CoRuS

WWW.MAJESTO.SE
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Närmare Finland
Hoj
KTM 450 SXF/Supermoto 2012 (snål-edition)
Det var som faan. Illa. Är det fler som ryker på firman eller är det bara just du/inom mc som har blivit drabbade? Finns det inget intresse från deras sida att utveckla/utbilda dig mot bilsidan då?

Hade vi bara haft bänken operativ på ett vettigt ställe så hade vi kunna ge dig en syssla och väldigt fria händer. Dock så ligger det lite framåt i tiden...

/Mange
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Jobbar / jobbade som mc mek + Bromsbänksoperatör på Hondacity i Upplandsväsby

På yrke i min profil står just Mc mek

Hyr ut garageplats med service och mek under vintern, har jag funderat på själv, tänkt dej hur mycket fordon som styr hela vinter MC, Båt, Sportbilar, Husvagnar, Husbilar och så hyr du nått gammalt militärt.

Så där ja nu har jag sålt min affärsidé för noll kronor,,,,,,, varsågod
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
ta ett lån, skaffa en verkstad med bänk och starta eget? själv är bäste dräng:tummenupp
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
jag jobbar med familjehemsplaceringar , vi söker bra familjehem.....

det som krävs att man är lite av rätt virke(humor) samt ett rum över..


bara PMa så kommer mer info:)
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Måste få tacka alla som sypatiserar med mig ,Känns väldigt tungt för stunden måste jag säga

Har bara bytt jobb 1 gång i mitt liv .jobbade 23 år som glasmästeriarbetare/ metallmontör

Sen fick jag erbjudende våren 2007 att börja på honda som fram tills nu då

Söka jobb är ju inte ens starka sida , Heller inte pappersjobbet med att driva eget

Gjort jobb i garaget har man ju dock pysslat en del med under åren

Dock vill man väl ut i arbetslivet med bra arbetskamrater mm ,Ensam hemma i garget är väl ingen hit



Peter
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Måste få tacka alla som sypatiserar med mig ,Känns väldigt tungt för stunden måste jag säga

Har bara bytt jobb 1 gång i mitt liv .jobbade 23 år som glasmästeriarbetare/ metallmontör

Sen fick jag erbjudende våren 2007 att börja på honda som fram tills nu då

Söka jobb är ju inte ens starka sida , Heller inte pappersjobbet med att driva eget

Gjort jobb i garaget har man ju dock pysslat en del med under åren

Dock vill man väl ut i arbetslivet med bra arbetskamrater mm ,Ensam hemma i garget är väl ingen hit



Peter



Läste att du blivit arbetslös. Bedrövligt.

Jag tror att du skulle vara perfekt som tex verkstadschef på en större mc-verkstad. Du är ju inte bara väldigt kompetent på motorcyklar utan jag tror även att du skulle vara en bra mentor för yngre hojmekar med ditt tålamod och sympatiska sinne. Du skulle du nog bli både deras idol och chef. Dessutom är ju ditt namn och rykte ett dragplåster i sig för en mc-verkstad.

Annars tror jag definitivt att du (kanhända tillsammans med ngn kompanjon om man inte vill jobba ensam) skulle kunna köra igång en stockholmsmotsvarighet till tex Mc-express. Det är ju här i Sthlmsområdet det finns många solventa kunder som vill ha en personlig dräparhoj men inte kan bygga själva.

(Din PM-box är full)

Hilsen

Jörgen
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

du verkar ju vara en jäkligt duktig och omtalad man inom ditt yrke, till och med jag har hört om andersson tubro i u-väsby fast än jag varit i mc umgänget så kort tid. Många som påpekat i tråden om din unika kompetens och en trevlig person verkar du också vara så du ska se att det onda har nå gott med sig. Det har det alltid, okej om du var totalt värdelös men det verkar inte som det.

Om Dr.pepper och den härliga pricken Jörgen gillar din prestation så ska du nog se att folk söker dig snart som gamar.

Lycka till!!
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Trist att läsa Peter hoppas att det löser sig för dig. Med din kompetens borde ju nån villja ha dig omgående.

//Simon
 

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Tillfälligt avbrott
Upp med hakan, Peter..
Med en god affärsidé och kompetens kommer man långt, lämna "pappersjobbet" åt någon annan..



.
 
Last edited:

ramram

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Ort
SKövde och ibland Norra Bali
Hoj
Hayabusa Turbox2
Peter hall modet uppe! Med din enorma kunskap sa kommer nog laget bli OK for dej ganska snart. Ibland kommer losningar snabbare an vad man tror och fran en helt annan vinkel man tank sig.
Sjalv jobbar jag oxa sista veckan da mitt kontrakt gar ut....ska bli skont att ta ett par manader ledigt med bla bygga klart kaken mm och traffa mina barn som jag inte sett pa 5 manader!
Hade planer pa att komma upp och banka pa HondaCity U-V till varen 2009 pga av att du jobba dar....nu blir det inge med det heller......
 

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Drygt som fan! förstår hur det känns. Vill du jobba där igen(även om du har ett nytt jobb) så har du förtur i 9 månader om de nu skulle sluta vara arbetsbrist på företaget helt plötsligt.

Vill du ha förtur MÅSTE du göra anspråk på förturen, helst skriftligt.
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Vart i skara jobbar du?

ja jobbar på volvo personvangar:s IT avdelning och de sägs ju upp folk här på löpande band....
först va de 2000.. sen 900.. för inte så längesen så kom de att 1000 till kommer få gå innan nästa semester..

behövs de nån IT-stolle hos er asså? :tummenupp

Det vi är mest desperata efter för tillfället är nät- och kommunikationstekniker samt Inteltekniker med kompetens inom framför allt SAN, Vmware och Bladecenters. Sen behövs det väl egentligen alltid folk som kan sina saker när det gäller Movex och AS400.

Vi söker dock även lite andra tjänster som mycket väl kan räcka med att vara tekniskt lagd och dessutom ha på papper att man suttit bakom en skärm i 10 år och har det rätta tänket. Jag slänger iväg ett pm strax med lite mer info så slipper vi förstöra tråden.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det vi är mest desperata efter för tillfället är nät- och kommunikationstekniker samt Inteltekniker med kompetens inom framför allt SAN, Vmware och Bladecenters. Sen behövs det väl egentligen alltid folk som kan sina saker när det gäller Movex och AS400.
kan knappast vara svårt å hitta personal för ert behov?
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top