Arga pensionärer

Yim

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZX6R -01
Dom flesta här inne har förmodligen råkat ut för en och annan pensionär som vevar argt med armarna och gapar när man åkt förbi dom på hojen.

Idag när jag precis skulle sticka iväg, hade dessutom parkerat på innergården vilket man egentligen inte får, så kommer det fram en dam på ca 70 år.
Så jag förbereder mig på en riktig avhyvling och att få höra både det ena och det andra om hur vi kör som galningar och väsnas osv... varpå det första hon säger är:
"Det var mig en riktigt snygg sak!"
- Åh, tack tack... säger jag.
"Hur fort kan man åka på den där? Gör den 220 km/h?"
- Ja, jo det går väl om man vill.
"Så fort skulle jag aldrig våga åka! Var rädd om dig och kör försiktigt." sen traskade hon vidare.

Så jävla underbar tant! Åkte iväg och småskrattade lite bakom visiret. :D

Måste vara typ en på miljonen eller?

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Jag tycker att äldre är ganska coola generellt. De värsta är de som befinner sig mitt i livet och har insett att de valt fel spår men inte klarar att ändra på saker. De är som spottkobror. Jag såg en på banken i dag. Hon fräste åt en person i dörren och gav mig onda ögat för att jag satt på en stol som hon ansåg sig ha större rätt till.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Skoj med trevlig inställning!

Sen tillhör väl jag iofs en av dem som tror på det där med att bemöta andra som man vill bli bemött själv.

Ofta när man läser om riktiga "skräckhistorier" gällandes möten med vanliga civilpersoner alt. polis, framförallt från personer som råkar ut för det "hela tiden", så brukar de oftast ha drabbat de som uppenbart saknar den där förmågan att hantera sociala situationer eller uttrycka sig i tal/skrift.

Men som sagt, skoj! :tummenupp

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Har nog upplevt fler pensionärer som kommer fram och snackar i positiva ordalag än som hytter med nävarna eller verkar allmänt sura över att man kommer farande..

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Alltid roligt när de kommer fram så. :) Oftast brukar det vara så att när de kommer fram och pratar så är de trevliga och tycker att det är roligt med MC. Ofta får man höra att de kört/åkt MC i yngre dagar eller att de alltid tyckt att det ser roligt ut.

De, faktiskt få, som är sura brukar stå efter vägen. Kör man lungt förbi brukar de dock nöja sig med att stirra lite illasinnat på en. De kanske bara är trötta på hojar som går på varvstoppen förbi?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det var ett par goa tanter som pratade 60-tal och Traja sist jag stod i fikakön på Markan i Strömsholm, de kommenterade våra skinnställ och att sådant inte behövdes på deras tid.

Det lät som att de hade kul, och gladdes åt att minnas svunna tider. :metal Tror fan det, fri kärlek och åka spätta på trajor, det lär ha varit några roliga år i tanternas liv. :hihi

Yim

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
Kawasaki ZX6R -01
Ja det kanske är jag som har fått fel uppfattning om äldres syn på motorcykel då, men denna var den första jag stött på som verkade positiv. Andra gånger har jag t.ex bara stått vid ett rödljus och det har kommit nån på övergångsstället och svurit "jävla motorcyklar" eller dylikt. Men det kanske är vanligare här i gnällbältet.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
jag och en kompis satt på snöskotrarna och vilade en stund när en tant kom gåendes över isen längs skoterspåret, jag tänkte ju att hon som alla andra gnälliga typer skulle grina illa åt oss men.. Hon sa: tack för att ni kör skoter så jag har något att gå på, det blir så fina spår där ni kör, det skulle ju inte gått att gå på isen om ni inte körde här. Allt sagt med ett leende varefter hon traskade vidare. Hoppet för mänskligheten är inte slut :krama

Aquilo

Bensin luktar gott!
Gick med
21 Mar 2007
Hoj
2006 Yamaha FZ1-S
Förra helgen parkerade jag och två kompisar på en gågatan, eftersom vi skulle hälsa på en som har sin garageinfart via just denna gata. När vi skulle gå vidare kom en gammal herre som var ute och rastade sin hund fram till mig, som vanligt var man övertygad om att han skulle beklaga sig, men istället frågade han mig vad det var för märke på min hoj. Yamaha sa jag, varpå han svarade med "Ja jag tyckte väl det, det är grejer det! Att de andra två var Suzuki det visste jag men det är ena jävla symaskiner!", sedan gav han mig tummen upp och traskade vidare... Man kunde inte låta bli att garva!

Old people RockS! :yoparty

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Klassikern är dock "trevliga farbrorn" jag har i garaget (hyr eget rum i större p-garage).

Han kommer förbi när han får chansen och frågar trevligt om hojarna, pekar på kraschpuckarna och frågar vad det är osv.. (det som hände sist). När han får svaret kommer genast:

"Ja, man får passa sig för att ramla, jag ramlade på gården där det var så halt och skadade... blablablablabla..... så nu är jag opererad... blablablablablabla.... och om det inte blir bättre snart... blablablablablabla..."

Nu när jag ser honom smiter jag in i garaget och gömmer mig. Orkar inte lyssna på allt tjöt, och har inte hjärta att be honom gå..

fjune

Guest
Klassikern är dock "trevliga farbrorn" jag har i garaget (hyr eget rum i större p-garage).

Han kommer förbi när han får chansen och frågar trevligt om hojarna, pekar på kraschpuckarna och frågar vad det är osv.. (det som hände sist). När han får svaret kommer genast:

"Ja, man får passa sig för att ramla, jag ramlade på gården där det var så halt och skadade... blablablablabla..... så nu är jag opererad... blablablablablabla.... och om det inte blir bättre snart... blablablablablabla..."

Nu när jag ser honom smiter jag in i garaget och gömmer mig. Orkar inte lyssna på allt tjöt, och har inte hjärta att be honom gå..

Ähh låt han få en tur på hojjen :D

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Har nog upplevt fler pensionärer som kommer fram och snackar i positiva ordalag än som hytter med nävarna eller verkar allmänt sura över att man kommer farande..

Stämmer, har sprungit på ett gäng.

När jag var ute på gården idag så blev jag släpad in i en gammal tants garage, "kom och kolla vilken fin motorcykel jag har i mitt garage", jag trodde hon drev med mig men det stämde, det var hennes dotters visserligen men lite paff blev jag allt.

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell

Hahaha, jag vet vem du talar om nu, jag gör likadant när han lunkar förbi:tummenupp

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Ducati Biposto -97
Själv har jag bara otur

Då jag har ett ganska högljut avgassystem ala vance & hines
Så passar granntanten på att pika mig om vi möts på parkeringen

Har dessutom fått utskällning av någon 70årig gubbe för att jag hade en kamphund i Centrala gävle en rottweiler som är snällare än ett lamm och dessutom vunnit många lydnadstävlingar

Men priset var nog när jag förra sommaren körde med min nyinköpta bmw 540 och någon gammal passat kombi hängde på så jag ökade till 200 (på 90 väg) och han hängde efter,

Så jag började köra om du bilarna som kom perfekt för att jag skulle hinna köra om och han skulle det inte för han skulle då fronta med dom.

5 omkörningar han jag med och passaten trängde ut mötande trafik + att en lastbil fick stanna för att inte fronta med honom.

Vägen var ren sedan och jag toppade 250 bromsade hårt och svängde snabbt in på gården och som vanligt har jag alltid basebollträ i bilen slet ut det och passaten kom och tvärnitade precis framför mig och föraren flyger ut och jag är redo att sopa ner honom för att jag inte visste vad det var för idiot

Han pekar på mig och säger
Nu var det tur för dig att jag är civil och ur tjänst och inte har något vittne med mig i bilen då har ditt körkort rykt fort som f*n

Säger snutfan som riskerat väääldigt många liv, Jag bara skrattar och går in i huset.

Följande dagar åker snuten förbi mitt hus ofta vilket dom aldrig brukade göra annars.

Bjarras

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2009
Hoj
Yamaha Warrior
Stod parkerad med Krigaren på ett torg här hemmavid och när jag kom tillbaka såg jag 2 gamlingar, runt 75 år, stå och kika på hojen.

Kvinnan berättade att dom hörde mig när jag kom (tämligen raka rör) och tyckte den lät så gött. Sen drog mannen igång och berättade att han körde HD förrut och började ställa frågor om ventiler & stötstänger och hur stor motorn va :yoparty

Trevligt när dom inte bara skäller :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fan, efter att ha läst den här tråden är det nästan så att man får uppfattningen att pensionärer är som folk är mest fast en smula rynkigare.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Säger snutfan som riskerat väääldigt många liv, Jag bara skrattar och går in i huset.

Haha, en del är inte kloka, kör som en idiot och riskerar både det ena och och andra med en klen bil för att tala om för dig att han inte är i tjänst :3freak:död

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...