Arga Snickaren i kväll....

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Jag tror att de är snäppet mindre begåvade än genomsnittsbefolkningen helt enkelt.
Ok, jag är nog brommaskadad. :rolleyes:
Alla häromkring är så schükt högpresterande.
(tills de går in i väggen.....:rolleyes:)
Den där gnatiga snickaren är ju som den bittraste kärring
Precis.
Jag tror inte att han överhuvud taget kan vara positiv och glad.
(även om det i detta reportage inte fanns anledning till att vara det.)
Han kör sin rap/roll/stereotyp helt utan tanke eller reflexion.
Typ som random porrstjärna.
One trick dog lixom!
tur att man inte har tv. :tummenupp

/e

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Tycker man utnyttjar det faktum att båda är mindrebegåvade...det är fan inte OK som TV-underhållning.

Snyft-TV som alla andra hjälp program. Det verkar som man letar på störda människor i alla såna serier, robinsson, big brother, djungeltjejer (eller vad det heter) Campingfolket, lyxfällan, fuskbyggarna m,m de letar fram folk som inte har förstånd att vara normala i TV.

Det är skrämmande hur mycket naiva människor det finns.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Precis.
Jag tror inte att han överhuvud taget kan vara positiv och glad.
(även om det i detta reportage inte fanns anledning till att vara det.)

Jag tycker han är ganska bra, som när han sätter dom i arbete och frågar hur lång tid dom tror sig behöva. Dom säger själva 2 timmar, han accepterar detta och samtidigt har han satt dom under en tidspress som tvingar dom att jobba för att klara den tidsplan dom själva satt upp. Eller när han påminner dom om hur mycket gladare dom faktiskt verkar vara när dom är igång och jobbar istället för att bara sitta ner och stirra i väggen.
Och sen säger han saker som dom behöver höra men som få skulle våga säga. Sen är det ju sorgligt att det ska profiteras på sådana här människor.

Tycker inte ens dom kan kallas wt som någon i tråden gjorde, för det är ju mest bara synd om dom. Dom har en avlastningsfamilj till ungen men det känns som att hela familjen borde ha en stödperson som kommer och styr upp dom en gång om dagen istället. Skulle säkert kosta samhället mindre än stödfamiljen.

Uppföljningen, dom har kommit en liten bit med köksrenoveringen men i övrigt har huset förfallit igen utan städning. De nya garderoberna är nästan oanvända.
http://www.kanal5play.se/program/play/argasnickaren-webisode-01

Att han är 59 och hon 28 tycker jag inte spelar nån roll, dom verkar ju faktiskt trivas i varandras sällskap även om dom inte umgås fysiskt. Så varför bry sig om det?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Typ som random porrstjärna.
One trick dog lixom!
tur att man inte har tv. :tummenupp

/e

Jag tror snarare han jobbat som snickare länge och sett så jävla mycket märkligt folk.
Jag vet bara kompisar jag har som jobbar som hantverkare bland hyresvärdar vilka folk dom skulle kunna berätta om.

Skulle dom få chansen att på betald arbetstid få skälla ut dessa människor utan att riskera jobbet så skulle dom nog låta ungefär som honom hela tiden också.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Att få någon att förändra sitt betende på en vecka är stört nog omöjligt oavsett om det är arga snickaren, lyxfällan eller liknande program.

"Kvick fix"-lösningar a´la utskällningar kan vara tvmässigt kul att se i bland, men det senaste programmet var bara tragiskt att se. De hade nog haft större nytta av en psykolog än av en snickare som ska göra "bra tv".

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
O-roligt s k humorprogram.

Tackar för exemplet och förstår att det skall vara roligt. Tyvärr är det ett humorprogram som saknar den viktigaste ingrediensen för dylika produktioner, nämligen humor.

Jag tycker han är ganska bra, som när han sätter dom i arbete och frågar hur lång tid dom tror sig behöva. Dom säger själva 2 timmar, han accepterar detta och samtidigt har han satt dom under en tidspress som tvingar dom att jobba för att klara den tidsplan dom själva satt upp. Eller när han påminner dom om hur mycket gladare dom faktiskt verkar vara när dom är igång och jobbar istället för att bara sitta ner och stirra i väggen.
Och sen säger han saker som dom behöver höra men som få skulle våga säga. Sen är det ju sorgligt att det ska profiteras på sådana här människor.

Tycker inte ens dom kan kallas wt som någon i tråden gjorde, för det är ju mest bara synd om dom. Dom har en avlastningsfamilj till ungen men det känns som att hela familjen borde ha en stödperson som kommer och styr upp dom en gång om dagen istället. Skulle säkert kosta samhället mindre än stödfamiljen.

Uppföljningen, dom har kommit en liten bit med köksrenoveringen men i övrigt har huset förfallit igen utan städning. De nya garderoberna är nästan oanvända.
http://www.kanal5play.se/program/play/argasnickaren-webisode-01

Att han är 59 och hon 28 tycker jag inte spelar nån roll, dom verkar ju faktiskt trivas i varandras sällskap även om dom inte umgås fysiskt. Så varför bry sig om det?

Förvisso kan det vara en gångbar metod för att få folk att inse att de har förmåga och att den satsade energin ger ett resultat. 1 vecka kan dock bara betraktas som ett startskott och fordrar kontinuerlig uppföljning. Du är ju en synnerligen rationell människa och ditt kloka förslag med stödperson tror jag mycket på. Här ser jag bara risk för ett monumentalt bakslag. Visst kan det vara bra att ruska om folk, men den känslomässiga berg och dalbanan han (läs; hela produktionen) skickar upp dem i betraktar jag mer som ett rent övergrepp. På 1 v är det nog tveksamt om de fattar vad som hände och kvar står de med en känsla av misslyckande utan verktyg för att hantera den nya verklighet de fått inkastad hos sig. Det faktum att förändringarna inte är sprungna ur och förankrade i deras personligheter är jag övertygad om leder till ett kapitalt misslyckande.

Det är som med folk som blir rika plötsligt. de har ingen aning om hur man handhar sådana belopp och fattar sällan att det är en högst ändlig resurs.

Har inte heller några större invändningar mot januari-decemberförhållanden men i det här fallet känns det allt annat än optimalt, sett från lilltjejens horisont.

Zappen har naturligtvis fullkomligt rätt, med få ord dessutom.:mad:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Tycker man utnyttjar det faktum att båda är mindrebegåvade...det är fan inte OK som TV-underhållning.

Kan inte annat än hålla med. Båda var uppenbart lindrigt begåvningshandikappade. Gubben hade aldrig tidigare haft någon flickvän och gissningsvis har de träffat för varandra och för första gången upplevt kärlek och gemenskap med en annan människa istället för enbart hån och elakheter.... Jag är rätt övertygad om att den attityd som präglar denna tråd är ungefär vad de fått stå ut med på daglig basis under sina liv så det är inte märkligt att de faktiskt trivs ihop och älskar varandra då de i varandra hittar en jämlike och någon som bryr sig.
Givetvis kompliceras allt när barn kommer in i bilden och som någon annan skriver i tråden behöver de en stödperson som hjälper familjen att fungera i vardagen och dessutom någon ytterligare som kan ge dottern extra stöd så hon inte halkar efter sina jämnåriga.

De som sitter i tråden och spyr ur sig sin galla borde fundera över sin människosyn men å andra sidan har man ju lärt sig hur det är med den saken på detta forum så det är nog att önska för mycket.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har nu sett hela avsnittet.
Håller med Korvis, det är ju fint att dom hittat kärleken i varandra, det verkar ju som dom trivs.
Men jag vidhåller att det bara är sliskigt att göra TV av det hela....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ja, ditt sätt att kalla Snickar-Anders för gnatig gör mig upprörd, kränka någon så som du gör, en stackars snickare som inte ens kan vara här och försvara sig! :tungan

Hur ska man annars våga?

Jag har mer....

Vad har man för fundemental brist i social och empatisk förmåga om man kan kräka ur sig kommentarer som; "...väntar du på att dö, eller?" (Citat inte ordagrant, tog ur minnet). Detta till en människa som ger intryck av att ha resignerat, tämligen uppgiven alltså. Tror knappast att han kan veta hur det kommer att landa. Tacky!

Last edited:

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Fast själva grejen var ju den att dom trivdes faktiskt inte ihop, hon hade ställt sig i bostadskö och ville flytta och han brydde sig inte. Dom sket i allt även fast soc. hotat med att ta i från dom barnet. Sen kan jag hålla med om att det var ett ovanligt lågmärke att ta med den familjen i tv.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Hur i helvete kan man heta Tika Mika? :rodnar

Kanske inte svar på frågan men jag känner några som heter Mika och detta utan problem relaterade till själva namnet.

Är det Tika som är problematiskt?

Namn kan man ändra, men det är någon/några andra som väljer från början. Tror jag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast själva grejen var ju den att dom trivdes faktiskt inte ihop, hon hade ställt sig i bostadskö och ville flytta och han brydde sig inte. Dom sket i allt även fast soc. hotat med att ta i från dom barnet. Sen kan jag hålla med om att det var ett ovanligt lågmärke att ta med den familjen i tv.

Jag uppfattar snarare det som att dom trivdes tillsammans men hon gillade inte huset samt att han duschade så sällan. Någonstans i programmet säger hon, nåt typ "innerst inne älskar jag ju X..."

Det är ju vädigt speciella människor så man får ju försöka se deras relation ur deras synvinkel. Enda gången dom kysst varandra var på deras bröllop eftersom gubben kysste så dåligt den gången och bara gapade så har hon aldrig försökt igen. Den komentaren säger en hel del om vad det är för människor tycker jag...

Och om du kollar på uppföljningen så uppfattar jag henne som snarast lite besviken när hon säger att dom inte sovit i sängen tillsammans. Däremot verkar hon ju ogilla huset samt hans hygien, och det sista kanske är det som förvandlats deras relation till en kompisrelation.

Gubben verkar lite svårare att läsa av vad han egentligen känner, eftersom han verkar snudd på apatisk oavsett vad som händer. Tror dock ändå att han gärna har henne kvar i huset, jag såg i alla fall inga signaler som tyder på motsatsen.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kan inte annat än hålla med. Båda var uppenbart lindrigt begåvningshandikappade. Gubben hade aldrig tidigare haft någon flickvän och gissningsvis har de träffat för varandra och för första gången upplevt kärlek och gemenskap med en annan människa istället för enbart hån och elakheter.... Jag är rätt övertygad om att den attityd som präglar denna tråd är ungefär vad de fått stå ut med på daglig basis under sina liv så det är inte märkligt att de faktiskt trivs ihop och älskar varandra då de i varandra hittar en jämlike och någon som bryr sig.
Givetvis kompliceras allt när barn kommer in i bilden och som någon annan skriver i tråden behöver de en stödperson som hjälper familjen att fungera i vardagen och dessutom någon ytterligare som kan ge dottern extra stöd så hon inte halkar efter sina jämnåriga.

De som sitter i tråden och spyr ur sig sin galla borde fundera över sin människosyn men å andra sidan har man ju lärt sig hur det är med den saken på detta forum så det är nog att önska för mycket.

Hur vet du allt detta? Gissningsvis skriver du förvisso. Nu har inte jag sett mer än trailern det länkades till, har inte tid att titta så mycket på TV, men han kanske var stor och stark i skolan och en mobbare av mindre individer. Hon kanske var en skitcool rökrutetjej i Svenljunga eller nåt. Jag vet inte, du vet inte.

Vad man däremot kan konstatera är att det figurerar jävligt intressanta genuppsättningar därute i vårt avlånga land. :3freak

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Arga Anders är en go o rak människa, om än något burdus. Han säger sånt som folk behöver höra, men ingen vågar. Han är likadan privat. Visst förstärks allt genom skicklig klippning, men det ska ju va chocktv.:)

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS