Galne Dansken
Uppsala Roadrunners
Behöver lite argument för att det är bra att trafiksäkerhets öva på bana - sporthojs tradition - vi gör en lista
1. Det finns inga möten
2. ...
3.
4.
1. Det finns inga möten
2. ...
3.
4.
Galne Dansken skrev:Behöver lite argument för att det är bra att trafiksäkerhets öva på bana[...]
Penguin skrev:Blubs argument om att man ska köra bana för att det är säkrare att vurpa där köper jag dock inte.
blub skrev:Det kanske inte är en sak man bör nämna för försäkringsbolagen (dom blir väl nervösa vid ordet "krasch"), men nog måste det väl vara mindre farligt att gå omkull på bana än på allmän väg? Dels finns det ju (i rörken fallet minimala) avåkningszoner och så slipper man bli överkörd av lastbilar.
Trafikförsäkringen ersätter bara skador på andras ägodelar och de egna kroppsliga skadorna. De "krascher" jag såg på Rörken förra året medförde bara lättar skador på de egna hojarna och inget på förarna.Nursen skrev:Någon som vet om det är vanligt att trafikförsäkringen löses ut (särskilt på Rörken), eller om det bara är ett problem som IF-fan har hittat på för att jävlas?
sandstream skrev:Trafikförsäkringen ersätter bara skador på andras ägodelar och de egna kroppsliga skadorna. De "krascher" jag såg på Rörken förra året medförde bara lättar skador på de egna hojarna och inget på förarna.
Däremot kan man fundera på om det är vanligt att folk som lagt sin hoj på tex Rörken några dagar senare ringer försäkringsbolaget och använder sin helförsäkring för att laga hojen?
blub skrev:...men nog måste det väl vara mindre farligt att gå omkull på bana än på allmän väg?
blub skrev:Det kanske inte är en sak man bör nämna för försäkringsbolagen (dom blir väl nervösa vid ordet "krasch"), men nog måste det väl vara mindre farligt att gå omkull på bana än på allmän väg? Dels finns det ju (i rörken fallet minimala) avåkningszoner och så slipper man bli överkörd av lastbilar.
Penguin skrev:...Till dansken; varför inte lägga ut den här tråden i nåt av de allmänna forumen? Tror att du får betydligt bättre respons och fler argument då.
M:et skrev:Undanmanövernern måste sitta i ryggraden, annars sitter man i fronten på en volvo (eller annat valfitt fordon)
Plus att en hoj skall ha lite skrapmärken så man ser att den används. Buuu för alla tokputsade sporthojar som baar poserar utanför donken!
(jaja, det skulle vara kul att nån gån ha en fin hoj också...)
M:et skrev:Plus att en hoj skall ha lite skrapmärken så man ser att den används. Buuu för alla tokputsade sporthojar som baar poserar utanför donken!
(jaja, det skulle vara kul att nån gån ha en fin hoj också...)
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |