Arleen Ness ställ - trasig dragkedja

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Såld :(
Jag är nöjd med mitt Arleen ställ.
Fick ett jävligt bra pris på det med. 3200kr för ett sprillans nytt. Kosta 7000 i affär
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Alex.J skrev:
Hehe tappade min med en gång dock gåendes :lol
Och hade det inte varit för mina falkögon hade du än idag fått nöja dig med bara en knäpuck :p
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Mattias skrev:
Kardborren på knäna är ju förbrukningsvara. Varje gång man tar loss pucken så drar man av öglorna i "luddsidan" så det inte fastnar lika bra nästa gång. Håller man på och sliter loss puckarna i tid och otid så tar det inte lång tid innan kardborren måste bytas. Dragkedjorna är av usel kvalitet, men det gäller många andra märken på skinnställ också.

Va det gäller kardborren så kan jag säga att jag bytt puckar en gång på stället. Alltså tagit loss dom gamla för att sätta dit nya..
Men det är samma skit på karborren vid hals och vid handleder.
Det är helt enkelt urusel kvalité på dom.
Har knappt använt stället ska väl tilläggas.. :martialar
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
Vet inte vad ni har för modeller på Arlen ställ och hur gamla är de??

Har inte haft ngt strul alls med mitt Arlen utan är tvärtom väldigt nöjd. Jag har ett icke delbart raceställ. Har för mig modellen heter "No1" en säsong gammalt

Vore kul att veta om det är vissa eller alla modeller som strular....

Mitt ser ut så här iaf...

66-2000.jpg
 

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Det som går att stunta på!
Har ett Velocity som jag haft sen början av den här säsongen.. Det svart, vit gråa.. Suger fett tyvärr på dom punkterna jag skrev.
Men bara man får det bytt så finns det ju inget att klaga på..ehh..
 

Bifogat

  • 66-2500.jpg
    66-2500.jpg
    7.8 KB · Visningar: 76
Last edited:

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag har ett "SpeedMaster" tror jag det heter.

Inte nått problem med dragkedjorna men knäpuckarna sitter lite dålig. Jag gissar att det är för att tyget på puckarna är inte klippt med skåror, alltså veckar det sig när man böjer knät och då lossnar pucken efter ett tag.

Sen så antar jag att kardborren blir utsliten precis som Mattias skrev och då hjälper det nog inte längre att bara fixa så tyget på puckarna inte veckar sig.

Annars är jag överlag nöjd med mitt ställ.... har ju ingenting att jämföra med iof :va :tungan
 

Daggarparn

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen numer :-(
Larsson skrev:
Jäkla skit! Dragkedjan på mitt Arleen Ness ställ (helställ) gick sönder idag.... Har för mig att det var flera som haft problem med dragkedjan på dom ställen..... Vart ska man vända sig? Är det Duell som säljer dom eller?
Knäpuckarna har jag tappat hur många gånger som helst.... Är det jag som fått ett måndagsexemplar eller?
Du har inte fått ett måndagsex, de är så in i h*****e dålig kvalite´ på dem.
Duells ha verkligen lyckats.... :tungan

Sömmar gåt upp, dragkedjor går sönder....

Tror inte jag hört någon prata väl om det märket (utom säljarna då).

Men om man tänker efter...Så vad kan man vänta sej? De annonserar stort med jackor som ej ska användas till hojkörning...Brudar ska ha dem för att se ut som "spättor".....
 
Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Larsson skrev:
Jäkla skit! Dragkedjan på mitt Arleen Ness ställ (helställ) gick sönder idag.... Har för mig att det var flera som haft problem med dragkedjan på dom ställen..... Vart ska man vända sig? Är det Duell som säljer dom eller?
Knäpuckarna har jag tappat hur många gånger som helst.... Är det jag som fått ett måndagsexemplar eller?
På mitt arlen ness ställ gick 3 dragkedjor sönder efter 5 rundor ungefär.
Fick dock ett helt nytt utan krångel. Nu är jag väl extremt sent ute, men vänd dig dit där du köpte stället.
Kanske ska tillägga att stället är tight som fan och att jag får pressa in magen för att kunna stänga stället. Men dom i butiken tyckte det satt bra :D
Det nya stället jag fått verkar mer gediget. Lite kraftigare dragkedjor och så.
 
Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Jag hade ett sånt här. Funkade kanon, förutom då att puckarna lossnade hela tiden. Tappade den högra på andra turen, den vänstra på tredje turen då jag skulle försöka hitta den första. Hittade inte någon av dom, så det var bara att köpa nya.. :mad:
 

Bifogat

  • sönderklipptställ.jpg
    sönderklipptställ.jpg
    60.9 KB · Visningar: 118
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top